02/2011 (Λεωνίδιο, Δημαρχείο) ΘΕΜΑ: Περί της διατύπωσης εισήγησης προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων οφει...
02/2011
(Λεωνίδιο, Δημαρχείο)
ΘΕΜΑ: Περί της διατύπωσης εισήγησης προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Δημοτικής Ενότητας Λεωνιδίου.
Α. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΩΝ ΔΗΜΩΝ & KΟΙΝΟΤΗΤΩΝ.
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 67146/29-20-2008 (ΦΕΚ 2246 Β΄/31-10-2008) «Κατάρτιση προϋπολογισμών Δήμων και Κοινοτήτων, οικονομικού έτους 2009» και την ΚΥΑ 70560/16-11-2009 (ΦΕΚ 2394 Β΄/01-12-2009) «Κατάρτιση προϋπολογισμού Δήμων και Κοινοτήτων οικονομικού έτους 2010, τροποποίηση της 7028/03-02-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης *Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των Δήμων και Κοινοτήτων*»:
1. Ο προϋπολογισμός των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α συντάσσεται σύμφωνα με τον τύπο που καθορίσθηκε με την υπ’ αριθμ. 7028/2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφαση του ΥΠΕΣ, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 64871/2007 (ΦΕΚ 2253 Β΄) όμοια και ισχύει για την κατάρτιση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2005 και εφεξής.
2. Πριν από τη σύνταξη των προϋπολογισμών, λαμβάνονται από τα δημοτικά και κοινοτικά συμβούλια, όπου συντρέχει περίπτωση, οι αποφάσεις για την επιβολή των φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών, όπως επίσης και οι αποφάσεις κατάρτισης του προγράμματος εκτελεστέων έργων.
Οι αποφάσεις για την κατάρτιση του τεχνικού προγράμματος, λαμβάνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος άρθρου 208 του Ν. 3463/08-06-2006 (ΦΕΚ 114 Α΄) «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων «ΚΔΚ») όπως ισχύει.
Στον προϋπολογισμό εγγράφονται κατά προτεραιότητα οι υποχρεωτικές δαπάνες, όπως αυτές καθορίζονται με την παρ. 1 του άρθρου 158 του ίδιου Κώδικα.
Για τον προσδιορισμό του ύψους των εσόδων και των εξόδων λαμβάνονται υπ’ όψη τα διαχειριστικά αποτελέσματα του προηγούμενου οικονομικού έτους και ειδικότερα, για μεν τα έσοδα τα ποσά που βεβαιώθηκαν, για δε τα έξοδα τα ποσά που έχουν ενταλθεί.
Το χρηματικό υπόλοιπο αναλύεται σε τακτικά και έκτακτα έσοδα και προσδιορίζεται με βάση τις προβλεπόμενες εισπράξεις και πληρωμές μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρήσης.
Στους προϋπολογισμούς εγγράφονται μόνο νομοθετημένα έσοδα και το ύψος τους προσδιορίζεται με βάση τα πραγματικά στοιχεία απόδοσης κάθε εσόδου. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των αρμόδιων για τη σύνταξη του προϋπολογισμού επί του σημείου αυτού, καθώς υπερεκτίμηση ή υποεκτίμηση της απόδοσης των εσόδων ή εκτίμηση εσόδων που δεν έχουν νόμιμη βάση (εικονικά έσοδα), δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού.
3. Τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα, καλύπτουν υποχρεωτικά τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών, αλλά δεν υπερβαίνουν το ύψος των δαπανών αυτών, γιατί διαφορετικά υποκρύπτεται φορολογία, πράγμα το οποίο είναι αντίθετο με το χαρακτήρα των υπηρεσιών αυτών, ως ανταποδοτικών. Επισημαίνεται επίσης ότι τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη καλύπτουν αποκλειστικά και μόνο τις δαπάνες των αντίστοιχων υπηρεσιών και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν άλλες δαπάνες του ΟΤΑ. Η τήρηση της αρχής αυτής, τόσο κατά τον καθορισμό των συντελεστών, όσο και κατά τον έλεγχο των προϋπολογισμών, είναι αναγκαία και επιβεβλημένη, γιατί αποτελεί τη βάση για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία των υπηρεσιών που εξυπηρετούν (σχετική με το θέμα είναι η υπ’ αριθμ. 69/2008 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που γνωστοποιήθηκε στις Περιφέρειες με το υπ’ αριθμ. 23745/15.4.2008 έγγραφο του ΥΠΕΣ).
4. Τον προϋπολογισμό συνοδεύει αιτιολογική έκθεση στην οποία δικαιολογείται, με συγκεκριμένα στοιχεία, η πηγή προέλευσης κάθε πίστωσης, το ύψος της και οι λόγοι που υπαγόρευσαν τις τυχόν αυξομειώσεις της.
Ειδικότερα, οι προβλέψεις για τις αποδοχές του πάσης φύσεως προσωπικού (περιλαμβανομένης και της πρόβλεψης για αυξήσεις του τακτικού και του επί συμβάσει προσωπικού), όπως μισθοί, υπερωρίες, αμοιβές από συμβούλια και επιτροπές, συνοδεύονται υποχρεωτικά από λεπτομερείς καταστάσεις και πλήρη ανάλυση των πιστώσεων που είναι γραμμένες για τους σκοπούς αυτούς.
Η πρόβλεψη πιστώσεων για πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου προς κάλυψη παροδικών αναγκών και για απασχόληση προσωπικού με συμβάσεις μίσθωσης έργου θα πρέπει να είναι απολύτως αιτιολογημένες και να βεβαιώνεται η δυνατότητα του οικείου ΟΤΑ να ανταποκριθεί στη μισθοδοσία του προσωπικού αυτού χωρίς την παρεμπόδιση άλλων λειτουργιών – δραστηριοτήτων του.
5. Οι πιστώσεις για την πληρωμή των αποδοχών των τακτικών υπαλλήλων των Κοινοτήτων που δεν καταργήθηκαν με τον Ν. 2539/1997 (ΦΕΚ 244 Α΄), εγγράφονται στους οικείους Κ.Α εξόδων των προϋπολογισμών των Κοινοτήτων, κατά τα ισχύοντα για τους λοιπούς υπαλλήλους των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α της Χώρας, δεδομένου ότι ο λογαριασμός που τηρείτο στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπό τον τίτλο «Πληρωμές Αποδοχών Κοινοτικών Υπαλλήλωv» (ΠΑΚΥ), έχει ήδη καταργηθεί από την 1.1.2007, με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 17 του ν. 3491/2006 (ΦΕΚ 207/Α) και, συνεπώς, δεν κινείται πλέον από τις Κοινότητες.
6. Οι προϋπολογισμοί των Ο.Τ.Α υποβάλλονται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας ισοσκελισμένοι, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 159 του ΚΔΚ. Συνεπώς, το σύνολο των δαπανών (υποχρεωτικών, που εγγράφονται στον προϋπολογισμό κατά προτεραιότητα και μη υποχρεωτικών), σε καμιά περίπτωση δεν θα υπερβαίνουν το σύνολο των εσόδων αυτού.
7. Οι πάσης φύσεως προαιρετικές δαπάνες του άρθρου 202 του ΚΔΚ (επιχορηγήσεις Ν.Π.Δ.Δ, αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους κ.ο.κ), πρέπει να περιορισθούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες, κινούμενες στα υπό του νόμου προβλεπόμενα όρια.
Τονίζεται ιδιαίτερα η ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες γενικότερα, σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Δαπάνες στις οποίες μπορεί να υπάρξει περιορισμός είναι, ενδεικτικά:
- Οι δαπάνες συμμετοχής σε συλλογικά όργανα, ιδίως όταν είναι δυνατόν το έργο τέτοιων οργάνων να αντιμετωπισθεί στα πλαίσια των προβλεπόμενων καθηκόντων του προσωπικού,
- Οι δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των εκτάκτων υπηρεσιακών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας,
- Οι δαπάνες υπηρεσιακών μετακινήσεων, προμηθειών, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος κ.ο.κ.
8. α). Η πίστωση που θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό για τα έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α 0611) θα είναι ίση με αυτή που πήρε ο κάθε Ο.Τ.Α το προηγούμενο έτος. Η διαφορά που θα προκύψει από τους ΚΑΠ του προηγούμενου έτους θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό τρέχοντος έτους με αναμόρφωση.
β). Στον υπό κατάρτιση προϋπολογισμό, τα έσοδα γνωστά ως ΣΑΤΑ, θα εγγραφούν στα έκτακτα έσοδα. Το ύψος της πίστωσης που θα εγγραφεί, θα είναι το ποσό της ΣΑΤΑ που έλαβαν οι Ο.Τ.Α το προηγούμενο έτος. Η διαφορά που θα προκύψει από τη ΣΑΤΑ θα εισαχθεί στον προϋπολογισμό με αναμόρφωση.
Επιχορηγήσεις από τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων του έτους που αφορά ο προϋπολογισμός δεν θα προβλεφθούν, αλλά θα εγγραφούν στους προϋπολογισμούς των Ο.Τ.Α με αναμόρφωση.
γ). Οι πιστώσεις που διατίθενται από το ΥΠΕΣ στους Ο.Τ.Α, για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων (Κ.Α. 0614), εγγράφονται στους προϋπολογισμούς τους συγχρόνως με την κατάρτισή τους. Το ποσό που εγγράφεται για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, θα είναι ίσο με αυτό που πήρε ο κάθε Ο.Τ.Α το προηγούμενο έτος. Η διαφορά που θα προκύψει από τους ΚΑΠ του έτους που αφορά ο προϋπολογισμός θα εισαχθεί στον προϋπολογισμό με αναμόρφωση.
δ). Όπως ορίζεται στην παρ. Α.2 της υπ’ αριθμ. 13520/3.3.2008 (ΦΕΚ 368 Β΄) απόφασης του ΥΠΕΣ, περί κατανομής των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) των Δήμων και Κοινοτήτων, οι πιστώσεις προς κάλυψη λειτουργικών αναγκών και κατά προτεραιότητα δαπανών μισθοδοσίας προσωπικού:
• των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, καθώς και των χώρων άθλησης, που μεταφέρθηκαν στους Ο.Τ.Α βάσει των άρθρων 12 και 14 του ν. 2880/2001 αντίστοιχα και
• των νομικών προσώπων και υπηρεσιών του άρθρου 8 του ν. 3106/2003, αποδίδονται στους Δήμους και τις Κοινότητες μαζί με την τακτική επιχορήγηση της παρ. Α.1 της ίδιας απόφασης.
Συνεπώς, οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον προϋπολογισμό στον ίδιο Κ.Α όπου εγγράφονται τα έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α. 0611), ενώ οι Κ.Α 0612, 0613 και 0619.01 δεν συμπληρώνονται.
9. Δαπάνες των Ο.Τ.Α που προέρχονται από σύναψη συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης, κατ’ εφαρμογή των κείμενων διατάξεων, εγγράφονται στους προϋπολογισμούς τους στους οικείους Κ.Α της ομάδας 624 με τίτλο «Ενοίκια χρηματοδοτικής μίσθωσης leasing».
10. Το χρηματικό υπόλοιπο, θα υπολογισθεί με βάση τις προβλεπόμενες εισπράξεις και πληρωμές μέχρι τέλους της χρήσης. Επιπλέον, για τις υποχρεωτικές εισφορές που πρέπει οι Ο.Τ.Α να εγγράψουν στους προϋπολογισμούς τους, ισχύει η υπ’ αριθμ. 55327/1989 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
11. Βεβαιωθέντα ανείσπρακτα έσοδα προηγουμένων ετών, εγγράφονται στον προϋπολογισμό των Ο.Τ.Α στους οικείους Κ.Α. της ομάδας 32 «Εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα κατά τα παρελθόντα έτη».
12. Στους προϋπολογισμούς εγγράφονται υποχρεωτικά, οι τοκοχρεωλυτικές δόσεις των δανείων που έχουν συναφθεί με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και λοιπούς πιστωτικούς οργανισμούς (δεν εγγράφονται χρεωλυτικές δόσεις για οφειλές των Ο.Τ.Α από άτοκα δάνεια του Υπουργείου Εσωτερικών του άρθρου 67 του Ν.Δ/τος 3033/1954, που διαγράφησαν με τη διάταξη του άρθρου 14 του Ν. 2539/1997).
Τα έσοδα των Ο.Τ.Α από δάνεια που συνομολόγησαν με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή άλλο πιστωτικό ίδρυμα, για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων ή μη οφειλών τους, για την αντιμετώπιση οφειλών επιχειρήσεών τους κ.ο.κ, δυνάμει των οικείων διατάξεων, εγγράφονται στον προϋπολογισμό τους με ανάπτυξη του Κ.Α. 3111 ή 3112 κατά περίπτωση, με τίτλο «Δάνεια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή Δάνεια πιστωτικού ιδρύματος ….».
Είναι προφανές ότι οι βασικές και υποχρεωτικές αυτές αρχές δεν ετηρούντο στον Δήμο Λεωνιδίου για την κατάρτιση του προϋπολογισμού του, με αποτέλεσμα το οικονομικό έτος 2010 να κλείσει, για το οικονομικό έτος 2011 και εφεξής, με:
1). Βεβαιωμένες υποχρεώσεις, χωρίς τις απαραίτητες πηγές οικονομικής εξυπηρέτησης, ύψους 1.698.557,97 €.
2). Δανειακές υποχρεώσεις (χωρίς το δάνειο για τα σφαγεία), 840.509,35 €, η εξυπηρέτηση των οποίων απαιτεί ετήσια τοκοχρεολυτική δόση 131.953,71 €.
Οφείλουμε λοιπόν να εκπονήσουμε ένα επιχειρησιακό σχέδιο οικονομικής εξυγίανσης της Δημοτικής Ενότητας Λεωνιδίου, με κοινωνικό πρόσωπο, χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση του πολίτη.
Β. «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ ΧΡΕΩΜΕΝΩΝ ΔΗΜΩΝ».
Tο σχέδιο «Καλλικράτης (N. 3852/2010)», με το άρθρο 262 «Ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης» στοχοποιεί και τους χρεωμένους Δήμους.
Προβλέπεται ΛΟΙΠΟΝ, ότι αν κάποιος Δήμος είναι χρεωμένος (δάνεια που ξεπερνούν το 60% των τακτικών ετήσιων εσόδων και τοκοχρεολυτική δόση υπερβαίνουσα το 20% των ετήσιων εσόδων) και καταθέσει σχετικό αίτημα, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών μπορεί να ενταχθεί σε ειδικό πρόγραμμα για την οικονομική εξυγίανσή του.
Σε πρώτη φάση, θα συσταθεί μία Ελεγκτική Επιτροπή αποτελούμενη από έναν Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως Πρόεδρο, τον Γενικό Διευθυντή Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών και έναν εκπρόσωπο της ΚΕΔΚΕ.
Η ένταξη Δήμων σε αυτό το «Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης» γίνεται ακολουθώντας τα εξής βήματα:
1. Αίτηση του Δήμου, που συνοδεύεται από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία λαμβάνεται με πλειοψηφία των 3/5 του συνόλου των μελών του, μετά από εκτίμηση της οικονομικής κατάστασης από ορκωτούς ελεγκτές και επιχειρησιακό πρόγραμμα εξυγίανσης, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα - μέτρα και δράσεις, το οποίο έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
2. Η αίτηση γίνεται αποδεκτή εφόσον συντρέχει μια από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
ι). Οι ετήσιες υποχρεώσεις του Δήμου, σε τοκοχρεολύσια, υπερβαίνουν σε ποσοστό το 20% των τακτικών του εσόδων.
ιι). Το συνολικό χρέος της δημοτικής ενότητας του Δήμου ή του Δήμου υπερβαίνει σε ποσοστό το 60% των τακτικών τους εσόδων. Ως συνολικό χρέος θεωρούνται οι συνολικές μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του. Υπάρχει όμως και η περίπτωση να ενταχθεί ένας Δήμος σε αυτή τη διαδικασία, χωρίς να υποβάλλει αίτημα!
Αυτό θα γίνει με τον εξής τρόπο:
Α). Διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, βάσει οικονομικών στοιχείων, η ανάγκη αξιολόγησης των οικονομικών στοιχείων του Δήμου από ορκωτούς ελεγκτές. Με την ίδια απόφαση μπορεί να απαγορευτεί, η συνομολόγηση νέου δανείου και η αναστολή οποιασδήποτε πρόσληψης προσωπικού (μόνιμου, τακτικού, ορισμένου χρόνου, συμβάσεων μίσθωσης έργου) και να καθοριστούν κατηγορίες πράξεων των συλλογικών και μονομελών οργάνων του Δήμου, που αποστέλλονται υποχρεωτικά προς έλεγχο νομιμότητας από τον Ελεγκτή Νομιμότητας.
Β). Με την ανωτέρω απόφαση ορίζεται το χρονικό διάστημα εντός του οποίου συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης από ορκωτούς ελεγκτές, η οποία υποβάλλεται στην ελεγκτική επιτροπή.
Η εν λόγω επιτροπή εξετάζει την έκθεση αξιολόγησης των ορκωτών ελεγκτών και αποφασίζει για την υπαγωγή ή μη του Δήμου στο ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης.
Σε περίπτωση υπαγωγής στο ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης, καλείται ο Δήμος, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών, να καταθέσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα εξυγίανσής του. Η ελεγκτική επιτροπή εγκρίνει ή σε περίπτωση που κρίνει ανεπαρκές τροποποιεί ή σε περίπτωση που δεν υποβληθεί εμπρόθεσμα καταρτίζει το επιχειρησιακό πρόγραμμα εξυγίανσης. Το επιχειρησιακό πρόγραμμα που εγκρίνει η ελεγκτική επιτροπή τίθεται σε ισχύ μετά από απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.
Σύμφωνα με τον «Καλλικράτη», η ένταξη ενός Δήμου στο ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης έχει ως στόχο την ικανοποίηση κριτηρίων, σε μόνιμη και διαρκή βάση και συμπεριλαμβάνει:
α). Την πρόσβαση στις περιπτώσεις Δήμων στον Λογαριασμό Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης της Αυτοδιοίκησης, που θα διαχειρίζεται το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με χαμηλό επιτόκιο.
β). Την παρακολούθηση και τεχνική υποστήριξη της εξέλιξης του δημοτικού ή περιφερειακού επιχειρησιακού προγράμματος εξυγίανσης, από την ελεγκτική επιτροπή.
γ). Τον περιορισμό των προσλήψεων.
δ). Την διάθεση μέρους ή του συνόλου των εσόδων, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από ΣΑΤΑ, του Δήμου, για έργα - δράσεις και υπηρεσίες του, προς επίτευξη των στόχων των εν λόγω προγραμμάτων.
ε). Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος, το οποίο θα καθορίζεται ανάλογα με τη βαρύτητα και τη φύση του προβλήματος, αλλά δεν θα μπορεί να ξεπερνά μία δημοτική περίοδο.
στ). Την διαβίβαση ετήσιων αναφορών προόδου του Δήμου στην ελεγκτική επιτροπή.
Ετήσιες αναφορές της ελεγκτικής επιτροπής κατατίθενται στο Υπουργείο Εσωτερικών και στο Δημοτικό Συμβούλιο και αναρτώνται στο διαδίκτυο.
Το ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης διαχειρίζεται η ελεγκτική επιτροπή με την υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρίας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε.
- 0 -
Ένα από τα επείγοντα θέματα που κληρονομήσαμε και που πρέπει ν’ αντιμετωπισθούν άμεσα είναι η οικονομική κατάσταση της Δημοτικής Ενότητας Λεωνιδίου του Δήμου Νότιας Κυνουρίας.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ:
Να εφαρμοσθεί σχέδιο σταδιακής οικονομικής εξυγίανσης και αντιμετώπισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Δημοτικής Ενότητας Λεωνιδίου, στο πρότυπο του σχεδίου του ΥΠ.ΕΣ, με στόχο τη θεμελίωση ενός ισχυρού νέου Δήμου Νότιας Κυνουρίας, αφού εκτός των άλλων το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του συνόλου της Δημοτικής Αρχής.
Το επιχειρησιακό σχέδιο της οικονομικής εξυγίανσης και της αντιμετώπισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών μπορεί να εκπονηθεί από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Νότιας Κυνουρίας με την συνέργεια των οικονομολόγων τακτικών υπαλλήλων, συνεπικουρούμενων, εάν χρειασθεί και από εξειδικευμένο εξωτερικό συνεργάτη.
Γ. ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ.
Από το 2011, ο Δήμος Νότιας Κυνουρίας καλείται να λειτουργήσει στο πλαίσιο που ορίζει η εφαρμογή του «Καλλικράτη» αλλά και τα νέα οικονομικά δεδομένα που δημιουργεί η εφαρμογή του Μνημονίου από την Κυβέρνηση. Τι σημαίνει αυτό:
- Στο Δήμο Νότιας Κυνουρίας, όπως και στους άλλους Δήμους της χώρας, μεταβιβάζονται από την Κεντρική Εξουσία και από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση που καταργήθηκε, νέες αρμοδιότητες, χωρίς να έχουν όμως μεταβιβαστεί και οι αντίστοιχοι πόροι.
- Μειώνονται τα έσοδα του Δήμου από την Κεντρική Εξουσία. Ήδη έχουν μειωθεί δραστικά οι πόροι που δίνει η Κυβέρνηση προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση τη χρονιά αυτή, ως 30%+, ενώ δεν μας έχουν αποδοθεί οι πόροι που μας οφείλονται από το παρελθόν.
- Με βάση τα όσα προβλέπονται από την εφαρμογή του Μνημονίου, τα επόμενα χρόνια θα περικοπούν ακόμη περισσότερο οι πόροι που αποδίδει το Κράτος προς την Αυτοδιοίκηση.
Σ’ αυτό, λοιπόν, το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας, οι άξονες στους οποίους πρέπει να στηριχθεί το σχέδιό μας είναι οι εξής:
- Η συμπίεση του κόστους των υπηρεσιών και των εν γένει λειτουργιών.
- Ο περιορισμός των δαπανών.
- Η προσαρμογή των εξόδων στους ρυθμούς αύξησης των εσόδων.
- Το νοικοκύρεμα και η μείωση των ελλειμμάτων.
- Η αύξηση των εσόδων, χωρίς αύξηση των δημοτικών τελών και δικαιωμάτων.
- Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου και των τοπικών φυσικών πόρων.
- Η διεκδίκηση κονδυλίων από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
- Η αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων του Δήμου.
- Η ενίσχυση των κοινωνικών παροχών του Δήμου.
- Η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου.
04-02-2011
ΓΙΑΝΝΗΣ Η. ΜΑΡΝΕΡΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ