$type=three$count=3$show=home$height=220$snippet=hide$rdm=hide$a=hide$d=hide$la=hide$au=hide$com=0

Η άλωση της Κωνσταντινουπόλεως και η προσφορά της Εκκλησίας κατά την τουρκοκρατία

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ TO:

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου . Μέρα μνήμης η 29η Μαΐου, η ημέρα (Τρίτη ήταν) που το 1453 συνέβη το τραγικό γεγονός της άλωσης τ...

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου.


Μέρα μνήμης η 29η Μαΐου, η ημέρα (Τρίτη ήταν) που το 1453 συνέβη το τραγικό γεγονός της άλωσης της Κωνσταντινουπόλεως. Μέρα αποφράδα (καταραμένη) αποκλήθηκε και συνδέθηκε με θρύλους και με το δημοτικό τραγούδι. Με αυτό ο λαός εξέφρασε τον καημό του, και έτσι θρήνησε τον χαμό της Βασιλεύουσας. Να τί γράφει ένας   θρήνος του Πόντου:

Έναν πουλίν καλόν πουλίν εβγαίν’ από την Πόλιν
Ουδέ στ’ αμπέλια κόνεψεν ουδέ στα περιβόλια,
Επήγεν και ν- εκόνεψεν και ΄ς σου Ηλί τον κάστρον.
Εσείξεν τ’ έναν το φτερόν ΄ς σο αίμα βουτεμένον.
        Εσείξεν τ’ άλλο χαρτίν έχει γραμμένον.
Από κανείς κ’ ενέγνωσεν, ουδ’ ο μητροπολίτης,
Έναν παιδίν, καλόν παιδίν, έρχεται και αναγνώθει.
Σίτ’ αναγνώθ’, σίτε κλαίγει, σίτε κρούει την καρδίαν,
«Αλί εμάς και βάϊ εμάς, πάρθεν η Ρωμανία!».
Μοιρολογούν τα εγκλησιάς, κλαίγ’νε τα μοναστήρια
Κι ο Γιάννες ο Χρυσόστομον κλαίει δερνοκοπιέται.
-Μην κλαις, μην κλαις Άι-Γιάννε μου, και δερνοκοπισκάσαι.
-Η Ρωμανία πέρασεν, η Ρωμανία πάρθεν!
-Η Ρωμανία κι αν πέρασεν, ανθεί και φέρει κι άλλο.

Οι πέντε τελευταίοι στίχοι έχουν και την ακόλουθη παραλλαγή:
Όλ’ έπαιρναν υπομονήν, επαίρναν παρ’γορίαν
Α-γιάννες κι Αε-Θόδωρον και Αγιά Σοφιά στην Πόλιν
Παρηνοσίαν κ’ είχανε ουδέ παρηγορίαν.
-Αγιάννε, έπαρ΄υπομονήν, έπαρ’ και παργ’γορίαν
Οι Έλληνες γερούν κι ανθούν και φέρουν πάλιν άλλα.

Οι τελευταίοι στίχοι δίνουν το στίγμα της μετά την άλωση αρχής, το γενέσιο, του νέου Ελληνισμού και θυμίζουν τα λόγια του ιερομάρτυρα Αρχιεπισκόπου  Κύπρου Κυπριανού πριν από το Μαρτύριο του, την 9η Ιουλίου 1821, στον Μουσελλίμ Αγά, που απαθανάτισε ο Κύπριος εθνικός μας ποιητής Βασίλης Μιχαηλίδης:

Η Ρωμιοσύνη έν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου,
Κανένας δεν ευρέθηκεν για να την ηξηλείψει,
Κανένας, γιατί σκέπει την ΄πού τά ΄ψη ο Θεός μου.
Η Ρωμιοσύνη έν να χαθεί, όντας ο κόσμος λείψει!

Για την άλωση τίθενται δύο ζητήματα. Το πρώτο είναι αν ήταν σωστή η επιλογή του λαού, όπως την εξέφρασε ο Νοταράς, «προτιμότερο το οσμανικό φακιόλιο, παρά η παπική τιάρα». Σημειώνεται ότι ο Νοταράς τις αμέσως επόμενες ημέρες της αλώσεως, με εντολή του Μωάμεθ,  εκτελέστηκε μαζί με τους δύο πρεσβύτερους υιούς του, ενώ ο νεότερος παραδόθηκε στον αρχιευνούχο του Σουλτάνου... 

Το δεύτερο είναι αν θα σωζόταν η αυτοκρατορία, στην περίπτωση που οι Έλληνες προσκυνούσαν τον Πάπα.

Το δίλημμα περιγράφει απαράμιλλα ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος στο βιβλίο του «Άσματα Δημοτικά της Ελλάδος- Εκδοθέντα μετά μελέτης ιστορικής περί Μεσαιωνικού Ελληνισμού» (Εν Κερκύρα, Τυπογραφείον Ερμή Α. Τερζάκη και Θ. Ρωμαίου, 1852, σελ. 503 -504). Γράφει:

«Οφείλει το γένος των Ελλήνων, παραιτούμενον των περί Ορθοδοξίας αξιώσεων του, και επί σκοπώ του να διαφυλαχθή από τους άκρους κινδύνους, να στρέψη όμμα συνδιαλλακτικόν προς την Δύσιν, να παραδεχθή τον Παπισμόν, να συγχωνευθή μετά των εσπερίων εθνών, να απολέση την αρχαιόγονον φύσιν του, να εξουθενηθή εις τον ωκεανόν των δυτικών εθνικοτήτων, να αποταχθή τη αυθεντία του παρελθόντος, να απεκδυθή της ιστορικής ηγεμονείας του και ταύτα πάντα χωρίς της βεβαιότητος ότι θέλει σωθή ποτε από της ημέραν παρ’ ημέραν αναβαινούσης βαρβαρικής πλημμύρας. Ή μάλλον, ρέπον προς τούτον τον βάρβαρον, επειδή ταχέως ή βραδέως ο βάρβαρος μέλλει να νικήση, οφείλει προς τούτον μεν να παραχωρήση την αυτονομίαν, τον βυζαντινόν θρόνον, την πολιτείαν, εις εαυτό δε να φυλάξη την κατοχήν του θρησκεύματος, ως παλλάδιον εντός του οποίου ήθελε καταφύγει και κρυφθή ο σπόρος της πολιτικής ελευθερίας;- Εις άλλας λέξεις, τι μέλλει να δώση βοράν εις τον της Ανάγκης αδυσώπητον δράκοντα; Την ύλην, ή το πνεύμα; Να δώση το θρήσκευμα και την εν τω θρησκεύματι περιεχομένην μέλλουσαν αναγέννησιν προς τους Δυτικούς, ή να παραδώση το μεσαιωνικόν ατελέστατον πολίτευμα προς τους διαδόχους του Οτομάνου;

Δεξιόθεν κρημνός- αριστερόθεν τάφος».

Και προσθέτει ο Ζαμπέλιος:

«Δεν εννόησαν και δεν εξετίμησαν εισέτι (Σημ. το 1852...) οι Ευρωπαίοι την αληθινήν φύσιν του περί ενώσεως ζητήματος, διότι δεν εγνώρισαν εισέτι καλώς την φύσιν και την αποστολήν της Ορθοδοξίας. Διότι δεν εννόησαν ότι δόγμα θρησκευτικόν, οίον το Ελληνικόν, είναι όρος της του έθνους ατελευτησίας, είναι αυτό εκείνο το έθνος.

Το γένος λοιπόν των Γραικών ώφειλε κατά θείαν οικονομίαν, και κατά ιστοριονομικόν δίκαιον να υποπέση υπό την αιχμαλωσίαν. Ώφειλεν εις την κολυμβήθραν της δουλείας να βαπτισθή, ίνα εξέλθη πάντως κεκαθαρισμένον και αγνισμένον εις την ζωήν του μέλλοντος. Αυτήν δε την καθαρτηρίαν κολυμβήθραν η Ορθοδοξία ητοίμασεν». 

Μένει να απαντηθεί το ερώτημα αν οι δυτικοί ήθελαν και μπορούσαν να αποτρέψουν την άλωση. Ο Πάπας και οι δυτικοί δεν ήθελαν να βοηθήσουν τους «σχισματικούς» Έλληνες στην άμυνα έναντι των Οσμανιδών. Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του καρδιναλίου της Φλωρεντίας Αντωνίνου: «Δεν υπάρχει λόγος να δοθεί βοήθεια σε αιρετικούς, σχισματικούς και αναθεματισμένους. Όπως με τους πανωλόβλητους έτσι και με τους άθεους αιρετικούς δεν επιτρέπεται κοινωνία. Πρέπει οι Έλληνες να αφεθούν αβοήθητοι στην τιμωρία, την οποία εξέλεξε γι’ αυτούς ο Θεός». (Βλ. σχ. Αρχ. Θυατείρων και Μεγ, Βρετ. Μεθοδίου «Έλληνες και Λατίνοι» Β΄ Έκδ. Αποστ. Διακονία, σελ. 418).  Ας μην ξεχνάμε τον λόγο του Πετράρχη: «Οι Τούρκοι είναι εχθροί, αλλά οι Έλληνες σχισματικοί είναι χειρότεροι από εχθρούς». (Ζοέλ Νταλέγκρ «Έλληνες και Οθωμανοί 1453-1923», 3η έκδ., Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος, σελ. 45). 

Υπήρχε ένα  μίσος των Δυτικών σε βάρος των «ατίθασων» Ελλήνων μετά το Σχίσμα του 1054. Περίτρανη απόδειξη η άλωση της Πόλης από τους Φράγκους το 1204 κατά την Δ’ Σταυροφορία. Τότε αντί να πάνε να απελευθερώσουν την Ιερουσαλήμ κούρσεψαν την Βασιλεύουσα και καταδυνάστευσαν τον Ελληνισμό. Στο «Χρονικό του Μορέως» είναι προφανής αυτός ο μισελληνισμός όχι μόνο του φραγκόδουλου συγγραφέα, αλλά γενικότερα των Φράγκων. Επίσης μελέτες περί της φραγκοκρατίας – ενετοκρατίας των Γεωργίου Δώριζα και Κώστα Καιροφύλα για την Τήνο,  Περικλέους Ζερλέντου για την Πελοπόννησο, Διακόνου Φιλαρέτου Κουρίτου για την Κύπρο, William Miller και Νίκου Ζαχαρόπουλου για όλη την Ελλάδα, περιγράφουν την καταπίεση που υφίσταντο οι Έλληνες υπό την εξουσία των Φράγκων και των Ενετών. Ήταν τόση η πίεση από τον Πάπα και τους υποτελείς του ηγεμόνες της Δύσης να τους στερήσουν την ύπαρξή τους και να τους καταστήσουν ανδράποδα, που τους έσπρωχνε στην άλλη τυραννία, των αλλόθρησκων Οσμανιδών.

Tο άλλο ερώτημα είναι: Αν οι Έλληνες δέχονταν να καταστούν υποτελείς στον Πάπα, τότε αυτός και οι δυτικοί ηγεμόνες θα είχαν τη δύναμη να αποτρέψουν την άλωση; Η απάντηση είναι απολύτως αρνητική. Κατά τον Κων. Παπαρρηγόπουλο αν στην εποχή του η Δύση μετά κόπου μπορούσε να ομοφωνήσει ως προς τα ανατολικά πράγματα δύσκολα μπορεί να παραδεχθεί ότι μπορούσε να πολιτευθεί διαφορετικά πριν από 400 χρόνια, πριν κατά και μετά την άλωση, όταν, όπως γράφει, « η μεν πολιτική περίνοια ήτο ταπεινοτέρα τα δε ευτελή τοπικά συμφέροντα ήσαν πολυπλοκώτερα και ισχυρότερα» (Κων. Παπαρρηγόπουλου «Ιστορία Ελληνικού Έθνους», Εκδ. Οίκος Ελευθερουδάκη, Αθήναι, 1925, τ. 5ος, Μέρος 2ο, σελ. 10). Απόδειξη ο πρώην Ορθόδοξος Μητροπολίτης Τραπεζούντος και μετά καρδινάλιος Βησσαρίωνας. Ο Πάπας αφού του αγόρασε την ψυχή τον ξεγέλασε και δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα του να διοργανώσει σταυροφορία απελευθέρωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Οσμανίδες.  

Μέρος Β΄  

Ο Σουλτάνος Μωάμεθ, για τους δικούς του λόγους, άφησε στους υπόδουλους Έλληνες τον βυζαντινό θεσμό του Πατριαρχείου. Πολλά έχουν γραφτεί για τους λόγους της  απόφασης του Μωάμεθ. Το γεγονός είναι πως στον Πατριάρχη δόθηκαν ορισμένα προνόμια, τα οποία στη συνέχεια συνήθως οι Σουλτάνοι παραβίαζαν. Γράφει ο Στίβεν Ράνσιμαν ότι «στους χριστιανούς δεν επετράπη να λησμονήσουν ότι ήταν υποτελής λαός». Και προσθέτει ο Άγγλος ιστορικός: 

«Δεν μπορούσαν να χτίσουν νέες εκκλησίες χωρίς ειδική άδεια, η οποία σπάνια διδόταν...Οι χριστιανοί έπρεπε να φορούν ιδιαίτερη ενδυμασία. Εκτός από τον Πατριάρχη κανένας από αυτούς δεν μπορούσε να ιππεύει άλογο. Κανένας χριστιανός δεν μπορούσε να υπηρετεί επισήμως στις ένοπλες δυνάμεις, αν και στην πραγματικότητα τους στρατολογούσαν βιαίως στο ναυτικό, και στις χριστιανικές περιοχές είχαν σχηματισθεί τοπικά τμήματα εθνοφρουρών, οι γνωστοί Αρματολοί. Οι χριστιανικές οικογένειες ήσαν εκτεθειμένες στην αυθαίρετη αρπαγή των νεαρών γιών τους, για να εξισλαμισθούν και να καταταγούν στα τάγματα των γενιτσάρων. Ένας χριστιανός που είχε εξισλαμισθεί, έστω και παρά τη θέλησή του ως παιδί ή ως αιχμάλωτος, ήταν υποκείμενος στην ποινή του θανάτου, αν ξαναγύριζε στην παλιά του πίστη». (Στ. Ράνσιμαν «Η Μεγάλη Εκκλησία εν αιχμαλωσία», Εκδ. Μπεργαδή, τόμος Β’ Αθήνα, 1979, σελ. 357-358). Ο δόλος και η βιαιότητα των εξισλαμισμών εκ μέρους των αλλοθρήσκων κατακτητών είχαν ως αποτέλεσμα το νέφος των Νεομαρτύρων. Περί των Νεομαρτύρων κατά τους χρόνους της φρικτής δουλείας του Γένους έγραψαν ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης (1749-1809) το  «Νέον Μαρτυρολόγιον» Του και ο θεολόγος Ιωάννης Περαντώνης «Το λεξικόν των Νεομαρτύρων», Έκδοση της Εκκλησίας της Ελλάδος με την ευκαιρία της επετείου των 150 ετών από της ενάρξεως της Επαναστάσεως του 1821.

Σημαντικό ήταν το γεγονός πως οι Έλληνες του 1821 είχαν διατηρήσει την ίδια Πίστη, την πνευματική ιδιοπροσωπία και την εθνική ταυτότητα που είχαν οι πρόγονοί τους πριν από 400 χρόνια. Επίσης είχαν εκείνων την άσβεστη επιθυμία  για ελευθερία. Πρόκειται περί θαύματος που οφείλεται στην Ορθόδοξη Εκκλησία, κλήρο και λαό. Ο καθηγητής και ακαδημαϊκός Διον. Α. Ζακυθηνός γράφει σχετικά:

«Πανθομολογούμενον είναι ότι η Εκκλησία έσωσε το Ελληνικόν Έθνος κατά τους σκοτεινούς χρόνους της δουλείας....Καθ’ ημάς η Εκκλησία υπήρξε πρωταρχικός ηθικός συντελεστής της συντηρήσεως του Έθνους. Δια της αναγνωρίσεως των προνομίων του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως εδημιουργήθη εν τοις πλαισίοις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας παρακρατικός τις οργανισμός, το ορθόδοξον εκκλησιαστικόν Κράτος του Ελληνικού Έθνους». (Διον. Α. Ζακυθηνού «Η Τουρκοκρατία – Εισαγωγή εις την Νεωτέραν Ιστορίαν του Ελληνισμού», Εκδ. Ε.Γ. Βαγιονάκη, σελ. 27-28).

Μετά την Επανάσταση το σωτήριο έργο της Εκκλησίας επαίνεσαν αγωνιστές, όπως οι Θεόδ. Κολοκοτρώνης και Ιωάν. Μακρυγιάννης, ιστορικοί της Επαναστάσεως, όπως ο Σπυρ. Τρικούπης, και ο σοφός νομομαθής Νικόλαος Σαρίπολος, ο οποίος στην Εθνοσυνέλευση του 1864 είχε διακηρύξει: «Εσώθημεν, ως Έθνος, δια της Εκκλησίας». Επίσης το 1833 η υπό την προεδρία του Σπ. Τρικούπη Επιτροπή, που συνέστησε  η Αντιβασιλεία του Όθωνα για να μελετήσει την κατάσταση της Ελληνικής Εκκλησίας,  στην Έκθεσή της γράφει: 

«Η αναλλοίωτος διατήρησις των εθίμων της Ανατολικής Εκκλησίας εν διαστήματι 378 χρόνων, των από της αλώσεως της Κωνσταντινουπόλεως άχρι τούδε, είναι το πλέον αξιοπαρατήρητον εις την Εκκλησιαστικήν ιστορίαν. Τοιαύτη κατά τούτο υπήρξεν εις όλον τούτο το διάστημα η ακρίβεια της διατηρήσεως της εν Κωνσταντινουπόλει Εκκλησίας, ώστε δύναταί τις να είπη μετά βεβαιότητος ότι η Ανατολική Εκκλησία του 1833 είναι, καθ΄ όσον ανάγεται εις τα έθιμα, απαραλλάκτως η αυτή με την των 1453....Την στέρησιν της προόδου των φώτων αναπληροί εις τον κλήρον της Ανατολικής Εκκλησίας πίστις ανυπόκριτος, απλότης ευαγγελική και παραδειγματική φιλοπατρία. Πρώτοι οι ιερείς του Υψίστου έκλιναν ους ευήκοον εις την φωνήν της Ελευθερίας και περιζωσάμενοι μετά της νοητής ρομφαίας του Ευαγγελικού λόγου το ξίφος του Άρεως, διέπρεψαν πολλαχώς εις τον Ελληνικόν Αγώνα». ( Βλ. Αρχιμ. Θεοφίλου Σιμοπούλου «Μάρτυρες και Αγωνισταί Ιεράρχαι», Εκδ. Γραφείον «Σείριος», Αθήναι, 1972, Τόμος Β΄ σελ. 498).  

Παρά το ότι ο κλήρος επί τουρκοκρατίας κατηγορείται για αγραμματοσύνη –κυρίως από εκείνους τους Έλληνες που κατέφυγαν στην Εσπερία και από τις ανέσεις που απολάμβαναν παρίσταναν τους εισαγγελείς εναντίον εκείνων που έμειναν μαζί με τον λαό και του έδιναν ό, τι μπορούσαν – οι κληρικοί ήσαν που όλους αυτούς τους αιώνες κράτησαν την Παιδεία του Έθνους. 

Στους πρώτους αιώνες της δουλείας οι ολιγογράμματοι παπάδες και μοναχοί κρατούν την πίστη και μαθαίνουν στα παιδιά τα λίγα «κολυβογράμματα» που γνώριζαν, με το Οκτωήχι, το Ευαγγέλιο, τα Μηναία. Οι ίδιοι και το ποίμνιό τους έγραφαν ανορθόγραφα, αλλά έγραφαν ελληνικά. Και το κρυφό σχολειό ήταν μια πραγματικότητα, όπως αποδεικνύει στο βιβλίο του «Το κρυφό σχολειό» ο Γιώργος Κεκαυμένος (Εκδ. Εναλλακτικές εκδόσεις, Αθήνα, 2012), που και αυτό κοντά στα φανερά σχολεία συνέβαλε καίρια στη διατήρηση της ελληνικής εθνικής συνείδησης. Αποκρύπτεται πάντως επιμελώς από τους εχθρούς της Εκκλησίας ότι ΟΛΟΙ οι δάσκαλοι του Γένους ήσαν ή κληρικοί, - οι περισσότεροι -, ή λαϊκοί, πιστά μέλη της Εκκλησίας. Αναφέρουμε ενδεικτικά ορισμένα ονόματα: Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος, Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, Νεκτάριος Τέρπος, Μεθόδιος Ανθρακίτης, Ευγένιος Βούλγαρης, Νικηφόρος Θεοτόκης, Άνθιμος Γαζής, Διονύσιος ο εκ Φουρνά, Ιώσηπος Μοισιόδαξ, Γρηγόριος Κωνσταντάς, Μάξιμος Μαργούνιος και άλλοι πολλοί ακόμη. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός παντού όπου πήγαινε παρότρυνε τους Έλληνες να φτιάχνουνε σχολεία, γιατί αυτά «φωτίζουν τους ανθρώπους, και ανοίγουν τα ομμάτια των ευσεβών και ορθοδόξων χριστιανών να μανθάνουν τα Μυστήρια της Εκκλησίας». 

Όλα δεν ήσαν τέλεια στην Εκκλησία τον καιρό της τουρκοκρατίας. Υπήρξαν Έλληνες, κληρικοί και λαϊκοί, που αλλαξοπίστησαν, ή εκμεταλλεύθηκαν καταστάσεις επί τουρκοκρατίας, ή φάνηκαν ανάξιοι της αποστολής τους. Όμως η πλειονοψηφία των Ελλήνων έμεινε πιστή και υπεύθυνη έναντι της Παράδοσής της και επιτέλεσε το θαύμα για το οποίο οι δυτικοί εξέφρασαν τον θαυμασμό τους ομολογώντας πως «Αν είχε βασιλεύσει Τούρκος εις την Φραγγίαν δέκα χρόνους χριστιανούς εκεί δεν θα εύρισκες...» (Βλ. σχ. Βιβλίο Γ. Κεκαυμένου «Το κρυφό σχολειό», σελ. 77). 

Ημέρα μνήμης η 29η Μαΐου, που πρέπει να την τηρούμε όσο θα υπάρχει Ελληνισμός. Ο Ζήσιμος Λορεντζάτος τονίζει ότι μνήμη και παράδοση είναι η ίδια η ζωή, και μάλιστα η ανώτερη φάση της, που δεν ξεχωρίζει πεθαμένους από ζωντανούς. Απευθυνόμενος στη νιότη, το μέλλον του Έθνους, γράφει:

«Εσύ νιότη, αν είσαι αληθινά ζωντανή, κάνεις τα έργα της παράδοσης να μην πεθαίνουν. Με την ενδεχόμενη κάθε φορά δημιουργία ή προσθήκη σου. Εσύ συντηρείς την παράδοση και αυτή εσένα συντηρεί. Εσύ είσαι η παράδοση. Ο Όμηρος είσαι εσύ. Χωρίς εσένα Όμηρος δεν υπάρχει. Αν εσύ νιότη, δεν είσαι ζωντανή, τα έργα της παράδοσης σου μοιάζουν πεθαμένα....Από εσένα εξαρτάται να είναι η παράδοση ζωντανή ή νεκρή. Κάθε νιόκοπη γενιά αν δεν φυσήξει στο κάρβουνο της παράδοσης να το κάνει να κοκκινίσει, κάλλιο να την κλαις. Είναι γενιά νεκρή και τα γεννήματά της κοιλάρφανα...». (Ζήσ. Λορεντζάτου «Οι Ρωμιές», Εκδ. Δόμος, Αθήνα, 1990, σελ. 31-32) .-


* Από την Ομιλία του κ. Γιώργου Παπαθανασόπουλου στην Εκδήλωση μνήμης για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως, που διοργανώθηκε από το ΑΡΧΕΙΟ ΤΣΑΚΩΝΙΑΣ και το ΩΔΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΓΓ. ΜΑΥΡΟΥΛΗ - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ την Παρασκευή 29 Μαΐου 2015 στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Λεωνιδίου.

Δείτε σε βίντεο όλη την εκδήλωση από ΕΔΩ.



ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Όνομα

'Ωρα,1,"Κλεισθένης",1,«Αντώνης Τρίτσης»,1,΄εργα,2,΄Πούλιθρ,1,΄Υγεία,128,112,1,11ο Π.Τ. Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας,3,16η Μαρτίου,4,1821,30,25η Μαρτίου,57,28η Οκτωβρίου,37,3x3,1,6η ΥΠΕ,3,Α Χώρα νάμου,10,Α. Σ. Λεωνιδίου,35,Α.Ε.Μαρίου,61,Α.Ε.Σ. Κυνουρίας,2,Α.Ο.Σ.Λ,4,Α.Σ. TKD Λεωνιδίου,30,Α.Σ."Αρκάς",27,Α.Σ.Λεωνιδίου,883,Α.Τ.Λεωνιδίου,3,ΑΑΔΕ,4,Αβραντίνης,1,Αγ.Βασίλειος,17,Αγαπήνωρ,1,Αγγελίες,157,Αγία Παρασκευή,1,αγιασμός,6,Άγιος Ανδρέας,3,Άγιος Βασίλειος,10,Αγίου Πνεύματος,5,Αγρότες,284,αγροτικό ιατρείο,2,Αγροτικός Συνεταιρισμός,64,Αγώνας Δρόμου Νότιας Κυνουρίας,1,Αγώνες δρόμου,93,αγωνισ,1,Αγωνιστική Συνεργασία,2,Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών,1,ΑΔΕΔΥ,11,Αδέσποτα,1,ΑΔΜΗΕ,5,ΑΕΚ Τρίπολης,1,ΑΕΠΙ,5,Αεροδρόμια,3,Αερόστατα,5,Αθήνα,2,Αθλητικά,3797,Αθλητικά Ανακοινώσεις,1,Αθλητισμός,22,αιγιαλός,1,Αιμοδοσία,73,αιολικά πάρκα,4,Ακίνητα,2,ακτοπλοΐα,1,Αλέξης Τσίπρας,1,Αλιεία,10,αλιευτικός σύλλογος,3,αλιευτικός τουρισμός,6,Άλλα αθλήματα,197,ΑΜΕΑ,43,Αμπελουργοί,17,Αμυγδαλιά,30,Ανάβαλος,1,αναγκαστικά μέτρα,17,Ανακοινώσεις,692,ανακύκλωση,2,Αναπτυξιακή Πάρνωνα,217,Αναρ,1,Αναρρίχηση,68,Αναρριχητικός - Ορειβατικός Σύλλογος Λεωνιδίου,23,Ανάσταση,4,Ανέλιξη,1,Ανεμογεννήτριες,36,Ανεξάρτητοι Έλληνες,8,ανεργία,1,Άνεργοι,25,Ανοικτό Πανεπιστήμιο,2,Ανοιχτή συνέλευση,8,αντάμωμα,1,ΑΝΤΑΡΣΥΑ,1,Αντένα,2,αντικαρκινική εταιρεία,1,Αντιφασίστες,1,Αξίζει να δείτε,105,Άξιον Εστί,3,απάτες,17,Απάτη,2,ΑΠΕ,10,απεργία,20,Απογραφή 2011,4,Απογραφή 2021,10,Απογραφή κτιρίων 2021,2,Αποζημιώσεις,8,Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου,2,Απόκριες,142,Απόλλων Τυρού,335,Απόλλωνας Τυρού,97,απολλώνιος δρόμος,2,άποροι,11,Απορρίμματα,34,Αποστολόπουλος,1,αποτελέσματα,1,Απόψεις,1,Απρόβλεπτα,1,απώλεια αντικειμένου,1,αρ,1,Αργολίδα,19,Άργος,1,Αργυράκη,1,Άρθρα,26,Άρθρο,8,αρκ,1,Αρκάδες Αγίου Δημητρίου,1,Αρκαδία,2865,Αρκαδίας,1,Αρκαδικό Πανόραμα,5,Αρκαδικο χωριό,3,Αρκαδικός,4,Άρση βαρών,2,Αρχαιολογία,31,Αρχείο Τσακωνιάς,280,Αρχιτέκτονες,8,Αρχοντικό Τσούχλου,48,Αρχοντικό Χατζηπαναγιώτη,2,ΑΣΕΠ,10,ΑΣΠΕΤ,1,Αστεία,3,Αστέρας Τρίπολης,4,Αστρος,2,Άστρος,38,Αστυνομία,523,Ασφαλιστικά ταμεία,77,ΑΤΕ,1,ατύχημα,12,Άυλη Πολιτιστική κληρονομιά,1,Αυτοδιοίκηση,28,αυτοδιοίκηση-εκλογές,471,Αυτοκίνητο,53,Αυτοκινητόδρομος,6,Αφετηρία Ζωής,2,αφιέρωμα,9,Βαλασόπουλος,3,Βασίλης Κοντοζαμάνης,2,βασιλόπιτα,6,Βασκίνα,45,Βέμμος,9,Βενιζέλος,1,Βιβλίο,57,Βιβλιοθήκη,3,Βίντεο,100,Βιογραφικό,3,Βιολογικός,2,Βιτζηλαίου,5,Βιώσιμη Πόλη,2,Βλάβες,12,Βλάσης,87,Βλησιδιά,22,Βοήθεια στο σπίτι,2,Βόλεϊ,22,βόρεια Κυνουρία,1,Βουδούρης,7,βραβείο,4,Βρύση,1,Γ.Ε.Φ.,1,Γ.Σ.Τυρού,92,Γενική Συνέλευση,74,Γεύσεις Ελλήνων εκλεκτές,6,Γεωργοί,4,γήπεδα,2,γηροκομείο,16,Γιαννακόπουλος,4,Γιαννακούρας,69,Γιαννούσης,5,γιατροί,10,Γιορτή Αμυγδάλου,3,Γιορτή θαλασσινών,9,Γιορτή Κάστανου,4,Γιορτή Κρασιού,23,γιορτή μελιού,10,Γιορτή μελιτζάνας,24,Γιορτή πανσελήνου,2,Γιορτή του Ψαρά,26,Γιορτή Ψαρά,1,Γλυππία,2,γλυπτική,2,Γνώμες,420,Γόντικας,4,γσεε,5,Γυμνάσιο,129,Γυμνάσιο Λεωνιδίου,4,Γυναίκα,12,Γύρος Αμπελώνων,2,Δ.Ε.Τυρού,17,Δ.Ο.Υ.,67,Δακοκτονία,18,Δαλιάνης,10,δανειολήπτες,3,ΔΑΟΚ Αρκαδίας,1,Δασαρχείο,29,Δασικοί Χάρτες,2,Δαφνώνα,6,ΔΕΔΔΗΕ,47,Δέδε,2,Δέδες,4,ΔΕΕΠ,5,ΔΕΗ,113,ΔΕΚΟ,1,Δελτία τύπου,1137,δεντροφύτευση,2,δευτεροβάθμια,2,ΔΗ.ΣΥ.,8,ΔΗΚΕΝΚ,62,Δημ.Ραδιόφωνο Τρίπολης,4,ΔΗΜΑΡ,3,Δημήτρης Κουτσούλης,16,Δημήτρης Πτωχός,91,Δημητσάνα,1,δήμοι,2,Δημοπρασία,54,Δήμος Β.Κυνουρίας,11,Δήμος Βόρειας Κυνουρίας,20,Δήμος Γορτυνίας,1,Δήμος Λεωνιδίου,34,Δήμος Ν.Κυνουρίας,85,Δήμος Νότιας,1,Δήμος Νότιας Κυνουρίας,2404,δήμος Τρίπολης,4,Δήμος Τυρού,2,Δημόσιο,4,δημοσιογράφοι,5,Δημοσκόπηση,3,δημοτικά τέλη,1,Δημοτική Επιτροπή,1,Δημοτικό Συμβούλιο,340,Δημοτικό Σχολείο,264,δημοψήφισμα,1,Δια Βίου Μάθηση,20,διάγγελμα,3,Διαγωνισμός,50,Διαδίκτυο,69,δίαθλο,1,διακοπή νερού,9,διακοπή ρεύματος,82,Διάλεξη,1,Διαμαρτυρία,8,Διαμονή,14,Διανομή τροφίμων,18,διασκέδαση,168,Διατροφή,14,διάφορα,8,διάφορα είδη,13,Διαχειριστική Επιτροπή του Κληροδοτήματος «Γ.Φ.ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ»,1,ΔΙΕΚ,5,Διεύθυνση Δασών,2,Δικαιοσύνη,82,ΔΙΚΕ,3,Δικηγόρος,4,Δίκτυο Αποχέτευσης,1,διόδια,3,δίπλωμα οδήγησης,1,Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος,1,Δολιανά,1,Δολιανίτης,17,δου,1,Δράκος,7,Δράσεις Κυνουρίας,3,Δράση,11,Δρίτσας,7,δρόμος,5,Δυνατή Πελοπόννησος,1,ΔΥΠΑ,11,δυστύχημα,19,δωρεά,32,Δώρο Πάσχα,2,Δώρο Χριστουγέννων,2,εγκαίνια,4,εγκύκλιος,1,ΕΕΣΠΟΦ,1,ΕΕΤΑΑ,2,ΕΕΤΕΜ Αρκαδίας,1,εθελοντισμός,39,έθιμα,7,Εθνική Ελλάδας,14,Εθνική Συσπείρωση,1,Εθνική Τράπεζα,7,ει,1,Ειδήσεις,5,Ειδικό Σχολείο,4,εκαβ,5,Εκδηλώσεις,1114,Εκδήλωση,11,Εκδρομή,80,Έκθεση,88,Έκθεση Φωτογραφίας,10,Εκκλησία,447,Εκλογες,9,Εκλογές,724,Εκπαίδευση,657,εκπομπή,3,εκπτώσεις,9,έκτακτα μέτρα,12,Εκτελεστική επιτροπή,5,ελαιοπαραγωγοί,68,ελαιοτριβεία,1,ΕΛΓΑ,41,Ελεύθεροι επαγγελματίες,4,Ελιά,6,Ελλάδα,1752,Ελληνική Επανάσταση,1,Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία,5,Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Αρκαδίας,1,Ελληνικός Στρατός,9,Ελλήνων Συνέλευσις,1,ΕΛΜΕ,27,ΕΛΣΤΑΤ,4,ΕΛΤΑ,8,Έλωνα,12,Εμβολιασμοί,30,Εμπορικό Ναυτικό,1,Εμπορικός σύλλογος,193,εμπόριο,6,Εμποροπανήγυρη,4,ΕΜΥ,18,Εναλλακτική Αριστερή Κίνηση Καθηγητών Αρκαδίας,2,Ενδιαφέρουν,258,Ενέργεια,10,ενεργειακή κρίση,1,Ενημέρωση,4,Ενίσχυση Επιχειρήσεων,5,ενοικίαση ακινήτων,18,ενοίκιο,1,Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αρκαδίας,3,Ένωση Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Αρκαδίας,1,Ένωση Ξενοδόχων,51,Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου,1,Ένωση Τουριστικών καταλυμάτων Νότιας Κυνουρίας,6,εξοικονομώ,7,Εξωτερική Πολιτική,3,ΕΟΔΥ,212,ΕΟΜΜΕΧ,1,ΕΟΠΥΥ,4,Εορτή,17,ΕΠΑ.Σ.Τρίπολης,1,ΕΠΑΛ,92,επαρχιακός Τύπος,2,επέτειοι,14,Επίδομα,1,επίδομα θέρμανσης,3,επιδόματα,28,Επιδοτήσεις,47,Επικαιρότητ,1,Επικαιρότητα,13458,Επικαιρότητα Νότια Κυνουρία Λεωνίδιο,1,επικουρικό προσωπικό,2,Επιμελητήρια Πελοποννήσου,9,Επιμελητήριο Αρκαδίας,412,έπιπλα,1,Επιστολές,30,Επιτάφιος,7,Επιτροπή Αγώνα Πάρνωνα,2,Επιτροπή Διαβούλευσης,4,Επιτροπή Παιδείας,8,Επιχειρηματικότητα,89,Επιχειρήσεις,176,Επιχειρήσεις εστίασης,25,ΕΠΟ,3,ΕΠΣ Αρκαδίας,11,ΕΠΣ.Αρκαδίας,109,ΕΠΣΑ,47,Ερασιτεχνικό Πρωτάθλημα,7,Ερασιτεχνικό Πρωτάθλημα Αρκαδίας,343,Έργα,310,εργαζόμενοι,2,ΕΡΓΑΝΗ,1,Εργασία,415,Εργαστήριο,8,Εργατικό κέντρο,16,Έρευνα,1,ΕΡΤ,30,Ερυθρός Σταυρός,4,Ερωτηματολόγιο,1,εσαμεα,1,ΕΣΕΤ,1,ΕΣΗΕΑ,1,ΕΣΠΑ,55,εστίαση,11,Εύη Τατούλη,66,Ευθυμογράφημα,18,Ευρωεκλογές,5,Ευρωπαική Ένωση,3,Ευχές,58,ΕΦΕΤ,11,ΕΦΚΑ,12,Εφορεία Αρχαιοτήτων Αρκαδίας,2,Εφορία,2,Ζάβιτσα,1,Ζαρίτσι,2,Ζαχαριάς,14,ζημιές,5,ζώα,1,ζωγραφική,11,Ζωντανή μετάδοση,1,Ζώταλης,1,Η Πελοπόννησος Μπροστά,126,ηλεκτρονικό έγκλημα,1,Ηλιοπούλου,4,ημερίδα,32,Ηρακλής,1,Θέατρο,90,θέατρο σκιών,15,Θεοδωράκη,1,θεοδωράκης,2,θεολόγοι,2,Θεοφάνεια,39,Θεοφάνια,1,θερινό σχολείο,6,θέρμανση,1,θηροφύλακες,5,Ι. Μ. Αγίου Νικολάου Σίντζας,3,Ι.Μ. Αρτοκωστάς,1,Ι.Μ.Αγίου Νικολάου Καρυάς,4,Ι.Μ.Αγίου Νικολάου Σίντζας,26,Ι.Μ.Ελώνης,89,Ι.Μ.Ταξιάρχη Μιχαήλ Μουράς,1,Ιατρικός Σύλλογος Αρκαδίας,7,ιατροί,2,ιατρός,2,Ιδιαίτερα μαθήματα,5,ΙΕΚ,12,Ιερά Μονή Σίντζας,2,ΙΚΑ,39,ΙΚΑ.,1,ΙΝ.Ε.,1,ΙΝΕ ΓΣΕΕ,2,ΙΝΣΕΤΕ,1,ιπποειδή,1,Ισοπολιτεία,7,Ιστορικά,47,Ιταλία,1,Κ.Ε.Δ.Ε,9,Κ.Ε.Ε.,2,Κ.Ε.Π.,14,Κ.Ε.Φ.,1,καζίνο,1,Καθαρά Δευτέρα,4,καιρός,241,κακοκαιρία,42,Καλαθά,1,κάλαντα,4,Κάλεσμα,1,Καλλικράτης,9,Καλό Λίβάδι,1,κάπνισμα,4,Καρβελάς,4,Καρδαράς,1,Καρναβάλι,10,Καρυές,1,καρχαρίας,1,Καστανιές,2,Καστάνιτσα,1,κάστανο,7,καστανοπααγωγοί,1,καστανοπαραγωγοί,3,καταγγελίες,5,Καταδυτικό πάρκο,29,καταναλωτές,7,καταστήματα,10,κατηγορία,1,κατοικίδια,2,Κατσίρης,2,Καύσιμα,6,καύσωνας,1,ΚΔΑΜ,1,ΚΔΑΠ,3,ΚΕΚ,3,Κέντρα Κοινότητας,6,Κέντρο Κοινότητας,10,Κέντρο Πληροφόρησης,8,Κέντρο Πρόληψης,3,Κέντρο Πρόληψης Αρκαδίας,7,Κέντρο Υγείας,118,Κεντροαριστερά,4,ΚΕΠ,3,Κεραυνός,1,Κηδεία,147,ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ.,1,Κιβωτός του Κόσμου,4,ΚΙΝΑΛ,3,Κίνημα Αλλαγής,33,κινηματογράφος,81,Κίνηση,1,ΚΚΕ,82,Κλειστό Γυμναστήριο,5,κληροδοτήματα,18,κλήρωση,2,ΚΝΕ,1,Κοινωνία,90,Κοινωνικά,447,Κοινωνικά Εκκλησία,1,Κοινωνικά Λεωνίδιο,2,Κοινωνικά Νότια Κυνουρία,1,Κοινωφελής Επιχείρηση,27,Κόκκορης,1,κολύμβηση,6,Κοντοζαμάνης,27,κοπή πίτας,30,Κορακοβούνι,3,Κορινθία,10,Κόρινθος,2,Κορολόγος,1,Κορομηλιά,1,κορονοϊός,415,Κορωνοϊός,392,Κοσμάς,289,Κόσμος,99,Κοτρώτσος,1,Κοτσώλης,1,Κουκλοθέατρο,15,Κουνουπιά,32,Κουτρούκης,5,ΚΠΝΝΑ,1,κρεοπωλεία,1,Κρυονέρι,4,ΚΤΕΛ,69,Κτηματική Υπηρεσία,4,Κτηματολόγιο,21,κτηνοτρόφοι,48,ΚΤΥΠ,1,κυκλοφοριακές ρυθμίσεις,38,κυκλοφοριακό,33,Κυνηγετική Ομοσπονδία Πελοποννήσου,7,Κυνηγετικός Σύλλογος,40,Κυνηγοί,35,Κυνουρία,42,Κυπαρίσσι,1,Κύπελλο Αρκαδίας,21,Κύπρος,3,Κωνσταντινόπουλος,135,Κώστας Βλάσης,36,Λαϊκή αγορά,117,Λαϊκή Ενότητα,11,Λαική συσπείρωση,48,Λαϊκή συσπείρωση,26,Λάκκος,11,Λάκος,7,Λακωνία,23,Λαλουδάκης,38,Λαμπρόπουλος,44,Λαογραφία,77,ΛΑΟΣ,1,λαχειοφόρος,6,Λειβαδά,1,Λειβάδι,20,Λεκκός,1,λευκή νύχτα,1,Λεωνίδιο,4001,Λεωνίδιο Αλλάζουμε,8,Λεωνίδιο Επικαιρότητα,1,Λεωνίδιο Επικαιρότητα Ανακοινώσεις,1,Λεωνίδιο Κοινωνικά,1,Λεωνίδιο Κοινωνικά Επικαιρότητα,1,Λεωνίδιο Νότια Κυνουρία,3,Λεωφορία,2,Λιβάδι,13,Λιμάνι,30,Λιμεναρχείο,63,Λιμενικό Σώμα,44,Λιμενικό Ταμείο,9,λογιστές,24,Λούλουγγας,1,Λύκειο,84,Λυκουρέντζος,76,Λυμπεροπούλου,2,Λυσίκατος,137,μαγειρική,4,Μαθητές,2,Μαίναλο,4,Μανδρώνης,4,Μάνος,1,Μάνου Ελένη,1,Μανώλης,3,Μανώλης Δολιανίτης,38,Μανώλης Μάκαρης,6,Μαρί,35,Μαρνέρης,118,Μαρτάνο,5,Μέλανα,13,Μέλι,1,Μελισσοκόμοι,15,Μελιτζάzz,191,Μέρα25,6,Μεσσηνία,19,Μετανάστες,2,μεταφορά μαθητών,2,μέτρα προστασίας,21,Μετρό,1,Μητέρα,6,Μητρόπολη,16,Μητσοτάκης,18,Μηχανές,1,Μηχανικοί,8,Μιχελάκης,2,ΜΜΕ,7,Μνημείο,1,μνημόσυνο,52,Μονάδα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ΜΔ ΠΠ) Νότιας Πελοποννήσου,6,Μονάδα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιας Πελοποννήσου,1,Μοναστήρι,6,μονοπάτια,4,ΜΟΡΕΑΣ,5,ΜΟΡΙΑΣ ΑΕ Α.Ο.Τ.Α,2,Μορφωτικός Σύλλογος,112,Μοτοπαρέα,67,Μοτοπαρέα Λεωνιδίου,8,Μοτοσικλέτα,49,Μούρα,3,μουσεία,44,μουσική,17,μουστός,3,Μπακούρης,1,Μπαμπαδήμας,57,Μπάσκετ,556,Μπάσκετ Α. Σ. Λεωνιδίου,9,Μπερέτσος,1,Μπερτζελέτος,6,Μπιρσίμ,8,Μπουντρούκας,5,Μυθική Πελοπόννησος,3,ν,1,Ναρκωτικά,2,Νατάσα Πετρούλια,4,ναυάγιο,1,Ναύπλιο,2,Ναυτικοί,4,ΝΔ,240,Νέα Γρίπη,6,Νέα Δημοκρατία,60,Νέα Πελοπόννησος,224,Νέα Πορεία για τη Νότια Κυνουρία,24,Νέοι Δρόμοι,2,Νεολαία ΠΑΣΟΚ,3,νερό,7,νηπιαγωγείο,77,νίκ,1,Νίκας,113,Νικολάκου,10,ΝΟΔΕ,4,Νομαρχία Αρκαδίας,6,νομοσχέδιο,1,Νότια Κυνουρία,23,Νότια Κυνουρία,6010,Νότια Κυνουρία Τουρισμός,1,ΝΠΙΔ,1,ντοκιμαντέρ,8,νυχτερινό ρεύμα,1,ξενοδοχεία,1,Ξενοδόχοι,32,Ξύλα,1,Ο άλλος δρόμος,21,Ο τόπος μας,5,Ο.Ε.ΕΣ.Π.,1,Ο.Τ.Ε.,6,ΟΑΕΔ,77,ΟΑΕΕ,21,ΟΓΑ,25,Οδηγίες,19,Οδηγοί,1,οδικό δίκτυο,2,Οδοιπορικό Ιστορίας,3,οδοντιατρικός Αρκαδίας,2,οεβα,1,ΟΕΒΕΑ,2,Οικ,1,Οικοδόμοι,4,Οικολόγοι,6,Οικονομία,971,Οικονομική επιτροπή,164,Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος,3,Οινοπαραγωγοί,5,ΟΚΕ,1,Ολυμπιακοί Αγώνες,2,Ολυμπιακός,1,Ολυμπιακός Λεωνιδίου,264,ομιλία,26,Ομογένεια,51,Ομοσπονδία TKD ITF,8,ΟΝΝΕΔ,9,ΟΠΑΠ,5,ΟΠΕΚΑ,6,ΟΠΕΚΕΠΕ,4,όπερα,1,Όραμα-Γνώση - Πρόοδος,5,Όραμα-Γνώση-Πρόοδος,56,Ορειβασία,196,Ορθοπαιδικός,1,ορκωμοσία,2,ΟΣΔΕ,4,οσε,5,Όσκαρ,1,ΟΤΑ,14,Ουκρανία,4,Ουράνης,4,Π.Ο.Ε.,1,Π.Ο.Φ.Ε.Ε.,1,παγκόσμια ημέρα,3,Παγώνης,2,ΠΑΖΛ,6,Παιδί,76,παιδί Τυρός,1,Παιδίατρος,11,Παιδικά χωριά SOS,2,Παιδική Χαρά,13,Παιδική Χορωδία,16,Παιδικό Πρωτάθλημα Αρκαδίας,2,Παιδικό Πρωτάθλημα Αρρκαδίας,1,παιδικός σταθμός,45,Παιδότοπος,1,παλαίμαχοι,2,Παλαιοχώρι,67,ΠΑΜΕ,6,Παμπελοποννησιακό Οδοντιατρικό Συνέδριο,4,Παναγιωτόπουλος,1,Παναρκαδική ομοσπονδία,36,Παναρκαδική ομοσπονδία Αμερικης,3,Παναρκαδικό Νοσοκομείο,62,Παναρκαδικό Συνδικάτο Εργατών Οικοδόμων,1,Παναρκαδικός,3,Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας,4,Πανελλήνιες,42,Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,30,πανηγύρια,66,Πανθυρεατικός,3,Πανσέληνος,1,Παπαδημητρόπουλος,1,Παπαηλιού,35,Παπαθανασόπουλος,158,Παπαμιχαήλ,3,Παπανδρέου,4,παραδοσιακοί χοροί,8,Παραλία Τυρού,4,Παραλίες,17,Παράλιο Άστρος,1,παράξενα,1,Παραπολιτικά,2,ΠαραΤυρό,36,παρέλαση,7,Παρθενώνας,1,Πάρνωνας,42,Πάρνωνας Α.Ε.,1,Παρουσίαση,14,ΠΑΣΟΚ,91,ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής,54,Πάσχα,260,Πατσαρίνος,1,Πάχος,2,ΠΕ Αρκαδίας,82,ΠΕΔ,5,Πεζοπορία,65,Πεζοπόροι Τυρού,199,Πειραιώς,1,Πελετά,222,Πελοπόνησος Αφετηρία Ζωής,19,Πελοποννησιακή Ένωση,3,Πελοποννησιακή Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας,11,Πελοποννησιακή Συμμαχία,3,Πελοπόννησος,217,πελοπόννησος - Αφετηρία Ζωής,1,Πελοπόννησος ΑΕ,1,Πελοπόννησος Οικολογική,2,Πελοπόννησος Πρώτα,6,Πελοπόννησος Expo,10,πεπ,1,Πέρα Μέλανα,91,Περιβάλλον,274,περιβάλον,1,Περιοδικό,1,Περιπατητικός τουρισμός,7,περιφερεια,1,Περιφέρεια Πελοποννήσου,1753,Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου,11,Περιφερειακή Επιτροπή,1,Περιφερειακό Συμβούλιο,67,ΠεΣυ,1,Πετρέλαιο,3,Πέτρος Τατούλης,212,Πηγάδι,51,πιστοποιητικά,3,πίτα,6,Πλάκα,215,Πλατανάκι,27,Πλάτατος,1,πλημμύρες,2,πνευματική ιδιοκτησία,2,Πνιγμός,5,πο,1,Ποδήλατο,39,Ποδόσφαιρο,2151,ΠΟΕ-ΟΤΑ,1,Ποίηση,5,Πολεμική Αεροπορία,5,Πολεμικό Ναυτικό,3,πόλεμος,3,Πολιτικά,1330,Πολιτική προστασία,57,Πολιτισμός,1044,Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Απανταχού Πουλιθριωτών,2,Πολιτιστικός Σύλλογος,17,Πολιτιστικός Σύλλογος Τυρού,6,Πολίχνη-Δράση,1,Πολτική,2,πολύτεκνοι,3,Πολυτεχνείο,2,Ποτάμι,6,Πούλιθρα,264,Πραγματευτή,82,Πρασιές,1,Πραστός,42,Πρέγασος,1,Πρόεδρος της Δημοκρατίας,2,προειδοποιήσεις,3,προκηρύξεις,87,Προσκλήσεις,2,Πρόσκληση,10,πρόσκοποι,1,Προσφορά εργασίας,7,Πρόσφυγες,2,Πρόσωπα,34,Πρώτα η Πελοπόννησος,33,πρώτες βοήθειες,4,πρωτοβάθμια εκπαίδευση,2,Πρωτομαγιά,10,πρωτοχρονιά,10,πτηνά,1,Πυρασφάλεια,3,πύργος Τσικαλιώτη,26,Πυργούδι,3,Πυρόπληκτοι,5,πυροπροστασία,5,Πυροσβεστική,148,πυσδε,1,πωλήσεις ακινήτων,40,πωλήσεις επιχειρήσεων,2,πωλήσεις οχημάτων,6,ραδιόφωνο,6,Ρέππας,8,ρετρό,5,ρεύμα,11,Ρολόι,1,Ρουσιάς,4,ρύθμιση οφειλών,2,Σ.Ο.Κ,1,Σαλάκος,10,Σαμαράς,1,Σαμπατική,38,ΣΑΟΟ,6,Σαπουνακαίικα,21,Σαπουνακέικα,3,Σαπουνακέϊκα,35,Σαραντάρης,28,ΣΔΑΜ,1,σεισμός,34,σεμινάριο,32,ΣΕΤΕ,3,Σιδηρόδρομος,4,Σινεμά,177,σίταινα,6,Σιώρας,23,σκάκι,2,Σκαντζός,24,Σκύλος,1,Σπηλαιολόγοι,24,Στάικος Χρήστος,3,Στατιστική Υπηρεσία,9,ΣτΕ,3,Στεγνοκαθαριστήριο,1,Στέφανος Κασσελάκης,1,Στίβος,49,στρατολογία,4,συγκοινωνία,15,Σύλλογος "Αγ.Απόστολοι",28,Σύλλογος "Άγιος Γεώργιος",3,Σύλλογος "Αθηνά",10,Σύλλογος "Απόλλων",16,Σύλλογος "Επαρχία Κυνουρίας",4,Σύλλογος "Ζεστή Φωλιά",9,Σύλλογος "Η Πολίχνη",3,Σύλλογος "Λεωνίδιον",20,Σύλλογος Αμυγδαλιάς,3,Σύλλογος Αναρριχητών,1,Σύλλογος Απανταχού Αμυγδαλιωτών,12,Σύλλογος Απανταχού Βασκινιωτών,7,Σύλλογος Απανταχού Πηγαδιωτών,4,Σύλλογος Απανταχού Τσιταλιωτών,11,σύλλογος Βασκινιωτών,4,Σύλλογος γονέων,156,Σύλλογος Δαφνώνας,10,Σύλλογος Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Ν. Αρκαδίας,2,Σύλλογος Καφεστιατόρων Αρκαδίας,4,Σύλλογος Κτηνοτρόφων,3,Σύλλογος Μαριωτών,13,Σύλλογος Παλαιοχωριτών,6,Σύλλογος Πεζοπόρων Τυρού,49,Σύλλογος Πελετιωτών,1,Σύλλογος Πηγαδιωτών,1,Σύλλογος Πολυτέκνων Αρκαδίας,1,Σύλλογος Πραστού και Τσακωνιάς,1,Σύλλογος Πωλητών Λαϊκών Αγορών Λεωνιδίου - Άστρους,1,Σύλλογος Φροντιστών Αρκαδίας-Λακωνίας,9,Σύλλογος"Πολίχνη",9,Συμπολιτεία,70,Συναυλία,151,Σύνδεσμος Κοσμιτών,1,Συνέδριο,52,συνέντευξη,45,συνήγορος του πολίτη,1,συνταγές,37,συνταγογράφηση,1,Συνταξιούχοι,30,ΣΥΡΙΖΑ,45,ΣΥΡΙΖΑ.,147,σχολεία,61,Σχολή Οδηγών,2,σχόλια,1,Σωματείο Γυναικών,2,Σωματείο εργαζόμενων στην ενέργεια Νομών Πελοποννήσου,5,Σωματείο Εργαζομένων στις Εμπορικές Επιχειρήσεις και Υπηρεσίες Αρκαδίας,4,τ,1,Τ.,1,Τ.Α.Π.,1,Τ.Ε.Ε.,11,Τ.Ο.Π.,4,Ταβέρνα,1,ΤΑΞΙ,2,ταξίδια,3,ΤΑΠΤΟΚ,3,Τατούλης,268,ΤΕΒΑ,22,ΤΕΕ,8,τέλη,8,τέλη κυκλοφορίας,5,Τέμπη,1,τένις,2,τέννις,5,Τέχνη,11,Τεχνικό Πρόγραμμα,11,Τεχνολογία,60,Τηγάνι,3,τηλεόραση,113,τηλεφωνία,1,Τίμος Κατσίπος,1,τοξοβολία,5,Τοπικά,18,Τοπικό Αρχείο,4,Τορόντο,1,Τορυισμός,1,Τουρισμός,543,Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου,5,Τράπεζα Πειραιώς,6,τράπεζες,23,Τρίαθλο,30,Τριανταφύλλου,3,Τρίπολη,11,Τρίτεκνοι,7,Τροχαία,5,Τροχαίο,52,Τροχάνη,1,Τροχόσπιτα,1,Τσάκωνες Περιπατητές,35,Τσακωνιά,151,Τσακώνικη διάλεκτος,72,τσακώνικη μελιτζάνα,6,Τσακώνικη υφαντική,19,τσακώνικο συνέδριο,6,Τσακώνικος Δρόμος,10,Τσακώνικος Συνεταιρισμός,1,Τσακώνικος Συνεταιρισμός Γυναικών,2,Τσακώνικος Χορός,18,Τσακωνοπαρέα,24,Τσέρφο,1,Τσιγκούνης,13,Τσικνοπέμπτη,8,Τσιλιβής,2,Τσίπρας,1,Τσιτάλια,67,ΤΣΜΕΔΕ,1,Τύπος,1,Τυρός,1173,Τύρος,1,Τυρός Τρίαθλον,5,Υγεία,856,ύδρευση,4,ΥΠΕΞ,2,ΥΠΕΣ,1,Υπηρεσίες,11,υποδομών,1,Υποθηκοφυλακείο,2,Υποτροφίες,12,Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης,4,Υπουργείο Εργασίας,3,Υπουργείο Εσωτερικών,6,Υπουργείο Ναυτιλίας,3,Υπουργείο Παιδείας,22,Υπουργείο Πολιτισμού,3,Φ.Ο.Σ.Λ.,1,Φάμπρικα,1,Φάμπρικα Πολιτισμού,170,Φαράγγι,1,Φαρμακεία,4,Φαρμακοποιοί,5,ΦΕΚ,1,Φεστιβάλ,80,Φεστιβάλ αναρρίχησης,21,Φεστιβάλ Γαστρονομίας,1,Φεστιβάλ Μελιτζάνας,58,Φεστιβάλ Μπύρας Πελοποννήσου,1,Φιλαρμονική,38,Φιλόδημοι Πολίτες,41,Φιλοζωικός Σύλλογος,2,φιλόζωοι,21,Φίλοι Εθνικής Ελλάδος,1,Φλόγα,1,ΦΟΔΣΑ,5,φοιτητές,2,Φορέας Διαχείρησης Πάρνωνα,10,Φορέας Διαχείρισης Οικολογικού Πάρκου,152,Φορείς,8,φορολογία,60,Φορολογικά,107,Φόρος ακινήτων,1,φυσικό αέριο,6,Φωκιανό,35,Φωτιά,7,Φωτογραφία,12,Φωτογραφίες,67,ΧΑΔΑ,6,χάκερς,1,Χαμόγελο του παιδιού,15,Χαράλαμπος Λυσίκατος,50,Χάρτες,3,Χείλαρης,16,χιόνια,28,Χιονοδρομικό Κέντρο Μαινάλου,1,χιούμορ,1,Χορευτικό συγκρότημα,7,Χορευτικός Όμιλος,7,χοροεσπερίδα,48,Χορός,52,Χορωδία,44,Χορωδία Ενηλίκων,22,Χουζούρης,4,Χούνη,3,Χριστούγεννα,299,Χρονογράφημα,14,Χρυσή Αυγή,23,Ψαράς,1,ψάρεμα,2,Ψαρολόγος,9,Ψηφιακή Διακυβέρνηση,23,ψήφισμα,7,Ψυκτικοί,1,Ψυχολογία,10,Ωδείο,16,ώρα,18,Advertorial,59,agenda,2,Beach Soccer,4,Beach Tennis,20,Beach Volley,50,Black Friday,3,Climbinleonidio,2,Erasmus,4,EUROPE DIRECT Πελοπόννησος,1,Events,1,expo,5,Facebook,17,fake news,1,Google,6,gov,7,I Love GR,11,Kορωνοϊός,1,Leader,42,leonidion.gr,1,Lockdown,39,natura,3,open mall,2,Open Real Estate,11,Peloponnese Wine festival,2,Photo Gallery,1,Pizza,1,POS,2,Rally,1,Taekwon Do,78,Taxisnet,10,TKD WTF,15,Toolbar,1,top,13,TsakoniART,1,Tyros Action Camp,3,TYROS OPEN SEA SWIM EVENT,3,TYROS SEA Festival,13,Tyros Triathlon,15,TyrosRun,21,Unesco,1,Video,1325,Viral,1,WWF,2,Yoga,2,
ltr
item
Leonidion.gr: Η άλωση της Κωνσταντινουπόλεως και η προσφορά της Εκκλησίας κατά την τουρκοκρατία
Η άλωση της Κωνσταντινουπόλεως και η προσφορά της Εκκλησίας κατά την τουρκοκρατία
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfydMdkSTe49xqlLU67RD4zl4ikB3IvZcxIgXrdeLfkR5JrZSTxaebaH8afIS0vAAYVBVKEYX3pbeIPmbAcN3GXkol3jLCRi66SHXKQXJ4MqHjgKOzg9I_9UzxZRg1JEINcKPSZx3Yn3Q/s640/sophia1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfydMdkSTe49xqlLU67RD4zl4ikB3IvZcxIgXrdeLfkR5JrZSTxaebaH8afIS0vAAYVBVKEYX3pbeIPmbAcN3GXkol3jLCRi66SHXKQXJ4MqHjgKOzg9I_9UzxZRg1JEINcKPSZx3Yn3Q/s72-c/sophia1.jpg
Leonidion.gr
https://www.leonidion.gr/2015/05/blog-post_53.html
https://www.leonidion.gr/
https://www.leonidion.gr/
https://www.leonidion.gr/2015/05/blog-post_53.html
true
1463647731720589503
UTF-8
Φορτώθηκαν όλα τα δημοσιεύματα Δεν βρέθηκαν δημοσιεύματα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Περισσοτερα Cancel reply Διαγραφή Από τον Αρχική σελίδα Σελίδες Δημοσιεύματα Δείτε τα όλα ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΕΤΙΚΕΤΑ ΑΡΧΕΙΟ SEARCH Όλα τα δημοσιεύματα Δεν βρέθηκε δημοσίευμα που να ταιριάζει στην αναζήτηση ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Ιανουαρίου Φεβρουαρίου Μαρτίου Απριλίου Μαίου Ιουνίου Ιουλίου Αυγούστου Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου Νοεμβρίου Δεκεμβρίου Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαίου Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα πριν $$1$$ ώρες πριν χτες $$1$$ μέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερες από 5 εβδομάδες Ακόλουθοι Ακολουθήστε THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content