Με επιστολή του ο ανεξάρτητος πλέον Δημοτικός Σύμβουλος κ. Χρήστος Ξερακιάς προς τον Δήμαρχο Νότιας Κυνουρίας, τον Πρόεδρο και τα Μέλη τ...
Με επιστολή του ο ανεξάρτητος πλέον Δημοτικός Σύμβουλος κ. Χρήστος Ξερακιάς προς τον Δήμαρχο Νότιας Κυνουρίας, τον Πρόεδρο και τα Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, απαντά σχετικά με την απαλλαγή του από τα καθήκοντα του Αντιδημάρχου και την αποχώρηση-διαγραφή του από τη θέση Συμβούλου της πλειοψηφίας.
Η επιστολή του αναφέρει τα εξής:
Η επιστολή του αναφέρει τα εξής:
Θέμα : Περί
απαλλαγής μου από τα καθήκοντα Αντιδημάρχου και αποχώρησης-διαγραφής μου από τη θέση
συμβούλου της πλειοψηφίας
Για έναν αιρετό της Αυτοδιοίκησης, η ευθύνη
που φέρει όσον αφορά τα καθήκοντά του, είναι διπλή. Αφορά αφενός τους
συμπολίτες και συνδημότες που τον εξέλεξαν σε αυτή τη θέση και αφετέρου την
συνειδησιακή του ευθύνη, το να παρουσιάσει δηλαδή ένα πρότυπο χρηστής και
έντιμης διαχείρισης αλλά και να πραγματοποιήσει κατά το ανθρωπίνως δυνατό, τις
σκέψεις και τις ιδέες για τον τόπο του.
Ο
Καλλικράτης με το νέο ρόλο που αποδίδει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιτρέπει την
ανάπτυξη ενός αμιγούς αυτοδιοικητικού πνεύματος, που θα ευνοεί τη χάραξη και
υλοποίηση πολιτικών με αναφορά την Τοπική Κοινωνία και τις ανάγκες της. Δεν
βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’60 όπου τα πολιτικά κέντρα φάνταζαν μακρινά και
εξωτικά και οι λύσεις των προβλημάτων εξαρτώνταν από τη βούληση του τοπικού
κομματάρχη. Οι νέες γενιές είναι πιο μορφωμένες και πιο καταρτισμένες απ’ότι οι
προηγούμενες και πλέον οι Τοπικές Κοινωνίες έχουν πολλαπλές απαιτήσεις από τους
Δήμους, τις οποίες δεν μπορούμε να διαχειριστούμε με συνταγές του παρελθόντος.
Έχουμε την τύχη, ζώντας στην επαρχία, να
απολαμβάνουμε καλύτερη ποιότητα ζωής απ’ότι στα αστικά κέντρα. Αυτό το δεδομένο
πρέπει να το προστατεύσουμε. Υψηλές υπηρεσίες καθαριότητος, σύγχρονες μέθοδοι
διαχείρισης των απορριμμάτων, φωτισμός και ύδρευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι
και της Τουριστικής αναβάθμισης της περιοχής αλλά και της προστασίας του
περιβάλλοντος.
Σε ότι αφορά στο Δήμο μας, η Νέα
Δημοτική Αρχή ανέλαβε τα καθήκοντά της την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και
προσωπικά μου ανατέθηκε το τμήμα περιβάλλοντος μέχρι και την 14η
Ιουλίου 2015 όπου και απαλλάσσομαι με την 538/2015 απόφαση Δημάρχου για τους
λόγους που αναφέρονται σε αυτή και είναι:
Σκέλος 1ο : Χαμηλός
βαθμός συνεννόησης και συνεργασίας με τον Δήμαρχο και ανύπαρκτη επικοινωνία
αρκετούς μήνες πριν την απόφασή του για θέματα της καθημερινότητας.
Το τμήμα Περιβάλλοντος και
η καθημερινότητα του Δήμου μας, ήταν για εμένα αντικείμενο πολύ γνωστό λόγω της
προηγούμενης θητείας μου ως Αντιδήμαρχος στο ίδιο πόστο και με τον ίδιο
συνεργάτη (προϊστάμενο τμήματος περιβάλλοντος κ. Β.Μάνο). Έχοντας υπ’όψη την
καλή παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, το όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος, την
έλλειψη προσωπικού, την οικονομία καυσίμων και την κάλυψη κανονικής άδειας και
ρεπό όπου κυμαίνονταν από 30 έως 40 ημέρες για κάθε υπάλληλο, με νέο πρόγραμμα (από
1η Οκτωβρίου 2014) προτείναμε η αποκομιδή των απορριμμάτων να γίνεται
καθημερινά με ένα απορριμματοφόρο μέχρι την περίοδο του Πάσχα. Αμέσως
αντιμετωπίσαμε προβλήματα όπως μερική
εφαρμογή του προγράμματος αποκομιδής και έλλειψη καταχώρησης εγγράφων
(ζυγολόγια-ταχογράφος) όπως είχαν ζητηθεί για να γίνεται ο έλεγχος σε
καθημερινή βάση. Προϊστάμενος των υπηρεσιών του Δήμου είναι ο Δήμαρχος τον
οποίο ενημερώσαμε αρκετές φορές με προφορικές και γραπτές εισηγήσεις για αυτά
τα προβλήματα και είχα τονίσει ότι βλάπτεται η εικόνα του Δήμου μας. Δυστυχώς
μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί ότι προβλέπεται από το νόμο και αναφέρομαι στο
ωράριο των υπαλλήλων καθαριότητας το οποίο ορίζεται σε 6,5 ώρες.
Επίσης,
είχα ενημερώσει τον Δήμαρχο, προφορικά και γραπτά, για εργασίες που δεν γίνονταν στη χωματερή με βάση τη σύμβαση που
είχε υπογράψει ο ανάδοχος, κάνοντας τακτικές και κοινές επισκέψεις στο χώρο με
τους συναρμόδιους (τον έτερο Αντιδήμαρχο και τον προϊστάμενο τμήματος
περιβάλλοντος).
Επιπλέον,είχα επισημάνει (και ζητήσει
επανειλημμένως) την ανάγκη υπαλλήλου για
γραμματειακή υποστήριξη, ώστε να μπορούμε καθημερινά να καταχωρούμε το
αρχείο εργασιών και να διεκπεραιώνουμε σύντομα την αλληλογραφία και τα αιτήματα
των δημοτών αλλά και των προέδρων των Τ.Κ. . Τελικά κρίθηκε περισσότερο
αναγκαία η τοποθέτηση υπαλλήλου για τις ανάγκες στο Λιμενικό Ταμείο παρά στο
Τμήμα Περιβάλλοντος το οποίο πρέπει να δίνει λύσεις άμεσα σε θέματα όπως
πολεοδομίας, πολιτικής προστασίας, καθαριότητας, ύδρευσης, ηλεκτροφωτισμού κ.α.
Απόλυτη απαξίωση της Εκτελεστικής Επιτροπής (Δήμαρχος-Αντιδήμαρχοι) της
οποίας πρόεδρος είναι ο Δήμαρχος και έχει την ευθύνη για τη σύγκληση των
συνεδριάσεών της. Να προσθέσω ότι η Οικονομική επιτροπή έχει συνεδριάσει 36 φορές ενώ η Εκτελεστική μόνο δύο
φορές, για την κατάρτιση Τεχνικού προγράμματος και Προϋπολογισμού 2015
(Δεκέμβριος 2014) την οποία είχε αναλάβει ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Σωτηρόπουλος.
Θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος, πώς μέλος αυτής της επιτροπής ενώ έχει χαμηλό
επίπεδο συνεννόησης-συνεργασίας-επικοινωνίας με τον Δήμαρχο και γενικά
δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία του Δήμου, δεν κρίθηκε αναγκαίο
από τον ίδιο τον Δήμαρχο να το θέσει προς συζήτηση, όχι μόνο στην Εκτελεστική
επιτροπή αλλά και σε ένα από τα τόσα προσυμβούλια που προηγήθηκαν όλων των
συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
Είχα προτείνει στις συνεδριάσεις της
Εκτελεστικής επιτροπής, οι οποίες τελικά δεν έγιναν, να συμμετέχουν οι προϊστάμενοι τμημάτων του Δήμου και οι σύμβουλοι του Δημάρχου ώστε να
εξασφαλίζεται σαφής εικόνα σε όλους μας, απολογισμού και προγραμματισμού ανά
μήνα.
Είναι λογικό, ειδικά ένας νέος Δήμαρχος,
στην αρχή της ενασχόλησής του με τα κοινά και κατ’επέκταση άπειρος, να
επιδιώκει τέτοιες διαδικασίες οι οποίες εξάλλου προβλέπονται και από το νόμο. Όταν
όμως πράττει το αντίθετο, θεωρεί μάλλον ότι η διαχείριση και η απόφαση είναι
προνόμιο και υπόθεση μιας άλλης ομάδας. Είναι αλήθεια ότι κλήθηκα τον Ιούνιο
και αποχώρησα από συζήτηση που αφορούσε κυρίως θέματα της ΔΕ Κοσμά ενώ ο χορικός
Αντιδήμαρχος κ. Δ. Τζοβάνης αλλά και ο χορικός Αντιδήμαρχος της ΔΕ Τυρού κ.
Ι.Τριανταφύλλου απουσίαζαν. Προς τι άραγε η ενημέρωση σε δύο από τους τέσσερις
Αντιδημάρχους για θέματα Τεχνικού προγράμματος και Προϋπολογισμού όταν δεν
παρευρίσκονται όλοι οι Αντιδήμαρχοι και δεν συγκαλείται συνεδρίαση της
Εκτελεστικής επιτροπής;
Σκέλος 1ο 3: Προβλήματα
συνεργασίας και συνεννόησης με τον χορικό Αντιδήμαρχο Τυρού κ. Ι.Τριανταφύλλου,
με παράλληλη δημιουργία εντάσεων.
Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα συνεργασίας
με τον κ. Τριανταφύλλου καθώς όποτε μου ζήτησε προσωπικό για να καλύψει ανάγκες
ηλεκτροφωτισμού ή στελέχωση απορριμματοφόρου ανταποκρίθηκα στο βαθμό που ήταν
εφικτό. Το πρόβλημα που υπήρχε αφορούσε την κατανάλωση καυσίμων στην ΔΕ Τυρού
για την οποία ήμουν αρμόδιος και φυσικά ενημέρωσα εγγράφως τον Δήμαρχο δυο
φορές από τον οποίο ρωτήθηκα "τι παριστάνω" και αν είμαι "τιμητής της
εντιμότητας".
Σκέλος 2ο :
Παράπονα Προέδρων Τ.Κ. για μη αγαστή συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο, με
αποτέλεσμα τη μη επίλυση προβλημάτων που εμφανίζονταν στις Τ.Κ. αρμοδιότητάς
του.
Δεν είναι πρέπον να μιλά κανείς για μη
αγαστή συνεργασία γενικά και αόριστα αλλά θα ήταν ενδιαφέρον να μου
γνωστοποιηθούν τα συγκεκριμένα αιτήματα που δεν επιλύθηκαν καθώς και οι
επώνυμες διαμαρτυρίες των Προέδρων των Τ.Κ.
Σκέλος 3ο 1:
Ανεπιτυχής προγραμματισμός για εργασίες καθαριότητας την περίοδο του Πάσχα.
Μου ζητήθηκε από τον ειδικό συνεργάτη
του Δημάρχου κ. Α.Γολεγό να καταρτίσω και να παραδώσω εγγράφως στον ίδιο ένα
προϋπολογισμό εργασιών καθαριότητας για το Πάσχα όπου θα αναγράφονταν που και
ποιες εργασίες πρέπει να γίνουν, πόσα άτομα χρειάζονταν και ποιο το πιθανό
κόστος. Οι εργασίες αφορούσαν καθαρισμό στο επαρχιακό δίκτυο
(απορρίμματα-χόρτα) Πελιά έως Πούλιθρα
και ανάλογες εργασίες στη ΔΕ Λεωνιδίου και στις ΤΚ Πραγματευτής, Πουλίθρων, Τσιταλίων, Πηγαδίου, Αμυγδαλιάς, Πελετών
αρμοδιότητάς μου ως χορικός Αντιδήμαρχος. Οι Πρόεδροι των άλλων ΤΚ είχαν δεχτεί
οι εργασίες αυτές να γίνουν μετά το Πάσχα στις κοινότητές τους λόγω κακών
καιρικών συνθηκών. Πράγματι παρέδωσα στον κ. Γολεγό ότι μου ζήτησε και αργότερα
με ενημέρωσε ότι ο Δήμαρχος αποφάσισε να ανατεθούν και να εκτελεστούν οι
εργασίες παρά τη σκέψη ότι ο καιρός δεν ήταν κατάλληλος. Επίσης δόθηκε εγγράφως
στον ίδιο τον Δήμαρχο τη Μ.Τρίτη το πρόγραμμα εργασιών καθαριότητας και
αποκομιδής απορριμμάτων κατά τις αργίες του Πάσχα.
Σκέλος 3ο 2: Ανεπιτυχής
προγραμματισμός καθαριότητας για το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος, με παράλληλη
έλλειψη υπευθυνότητας και αισθήματος ευθύνης.
Το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος δεν υπήρχε
οδηγός μόνιμος υπάλληλος του Δήμου ο οποίος ήθελε να εργαστεί διότι :
- O
Λάτσης Παντελής έχοντας υποβάλλει
αίτηση είχε δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να εργάζεται στις αργίες.
- Ο Γκανής Σωτήρης
μας γνωστοποίησε ότι θα μεταβεί στο Λουτράκι λόγω της συμμετοχής του υιού
του σε αθλητικές εκδηλώσεις.
- Ο Κολοβός
Παναγιώτης είχε κανονίσει τη συμμετοχή του σε μουσικό συγκρότημα στην
Τρίπολη για δύο βράδια.
Μη έχοντας άλλη επιλογή συναποφασίσαμε
με τον έτερο Αντιδήμαρχο Κ. Διαμαντή και Β.Μάνο, προϊστάμενο τμήματος
περιβάλλοντος, να αναλάβει την αποκομιδή των απορριμμάτων για το 3ήμερο ο Θ. Γολεγός (Γάλλος). Είναι γνωστό ότι ο κ. Θ. Γολεγός έχει αναλάβει με σύμβαση
έργου την αποκομιδή για τον Δήμο των απορριμμάτων στις ΤΚ Κοσμά, Παλαιοχωρίου, Πλατανακίου, Αγίου
Βασιλείου, Πραγματευτής, επάνω γειτονιάς Πουλίθρων και ανακύκλωση με δικό του
όχημα και εργατικό προσωπικό. Από που προκύπτει λοιπόν ότι ο έτερος
Αντιδήμαρχος Κ.Διαμαντής επιστρατεύτηκε
ακόμα και με χειρωνακτική εργασία στην αποκομιδή για την επίλυση του
προβλήματος;
Σκέλος 4ο: Συμμετοχή
στη συζήτηση και την κατάρτιση της 117/2015 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου "Περί της έκδοσης κανονιστικής απόφασης με θέμα Καθορισμός για την περίοδο του
2015 των κοινοχρήστων γενικά χώρων επί του αιγιαλού, των οποίων επιτρέπεται η
παραχώρηση"
Η συμμετοχή μου στο Δ.Σ. αφορούσε γενική
κανονιστική του Δήμου σε χώρους αιγιαλού που βρίσκονται έμπροσθεν από
καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Με αφορμή το νέο νόμο και τις αλλαγές
που προέβλεπε για τις μισθώσεις και χρήσεις αιγιαλού, ανατέθηκε στον κ. Βαρνάβα
(ειδικός συνεργάτης) από τον Δήμαρχο να αποτυπώσει όλους αυτούς τους χώρους για
να ενημερωθεί το Δ.Σ. ποια θα είναι τελικά τα επιτρεπτά μ2 που θα καταλάβει ο
κάθε ενδιαφερόμενος επί του αιγιαλού. Δεν υπήρχε καμία προσωπική αίτηση η οποία
να αποσκοπούσε σε ιδίο όφελος.
Σκέλος 5ο: Τηλεφωνική
συνομιλία με το Δήμαρχο τον Ιούλιο του 2015
Πράγματι στις 10 Ιουλίου 2015, βραδυνή
ώρα, μου τηλεφώνησε ο Δήμαρχος και μου ζήτησε "φιλικά" την επομένη να του στείλω την παραίτησή μου. Πρέπει να
προσθέσω ότι η παραίτηση είχε τεθεί από τον ίδιο τον Δήμαρχο άλλες δύο φορές,
σε προσυμβούλια, πολύ νωρίς (Νοέμβριος 2014) όταν συζητούσαμε το Τεχνικό
πρόγραμμα και Προϋπολογισμό 2015 καθώς και τον Απολογισμό 2013. Είχα αναφέρει
τότε ότι διακρίνω αμφισβήτηση και παραγκωνισμό, ειδικότερα στην κατάρτιση του
Τεχνικού προγράμματος και του Προϋπολογισμού όπου αποκλειστικά αρμόδια για την
κατάρτισή τους είναι η Εκτελεστική επιτροπή. Επειδή λοιπόν είχα την αίσθηση ότι
κάτι επιδιώκεται και προετοιμάζεται όταν ζητήθηκε η παραίτησή μου είπα στον
Δήμαρχο ότι δεν πρόκειται να τον διευκολύνω και του ζήτησα να το κάνει ο ίδιος
γραπτώς. Διότι από απλή περιέργεια και μόνο, ήθελα να δω πώς θα τεκμηριώσει μια
τέτοια απόφαση. Αυτά τα οποία αναγράφονται εντάσσονται σε ένα πλαίσιο
τυποποιημένων αποφάσεων παρόμοιων περιπτώσεων άλλων Δήμων.
Τελικά, το πρόβλημα ήταν οι διαφωνίες
μου σε θέματα όπως λειτουργία του Δήμου, προσωπικού, διαχείρισης, αποφάσεων του
Δημάρχου όπου έγκαιρα τον ενημέρωνα προφορικά και γραπτώς.
Θα είχε ενδιαφέρον, παρ’ότι δεν μου
επέτρεψαν, να τοποθετηθώ στο Δημοτικό Συμβούλιο επί των όσων συνέβησαν και των
όσων αναγράφονταν στην απόφαση του Δημάρχου περί απομάκρυνσής μου. Παράλληλα
προκαλεί ερωτηματικά η στάση του συνόλου της μειοψηφίας. Βέβαια, στην
προσπάθειά του ο Δήμαρχος να με
παρουσιάσει ως τον άνθρωπο που δημιούργησε προβλήματα στο Δήμο, ίσως να ικανοποίησε και
ορισμένους από αυτούς. Η συμμετοχή μου στο ψηφοδέλτιό του και η ψήφος όσων με
τίμησαν συνέβαλαν ξεκάθαρα στο να βρίσκεται σήμερα στη θέση του Δημάρχου αλλά η
απόφασή του δεν έπεισε τους ψηφοφόρους μου ότι δεν επέλεξαν σωστά διότι με
γνωρίζουν πολύ καλά. Τους διαβεβαιώνω ότι από τη θέση πλέον του ανεξάρτητου
Δημοτικού Συμβούλου θα είμαι πιο επιμελής για το συμφέρον του Δήμου και των
Δημοτών αφού έχω απαλλαγεί από το βάρος του κινδύνου να πλήξω την πολιτική
συνοχή και το κύρος της παράταξης, όπως αναφέρει ο Δήμαρχος, ούτε θα μπορεί να
χαρακτηρίζεται η συμπεριφορά μου προσβλητική, προκλητική, απαράδεκτη και εκτός πολιτικής γραμμής της παρατάξεως την οποία
προφανώς αποφάσισε μόνος του ή με ολίγους.
Τέλος, σε ότι αφορά τις
αιτήσεις μου τις οποίες χαρακτηρίζεται ως συκοφαντικές για εσάς και τους Δημοτικούς Συμβούλους και τα περί ανακριβών ειδήσεων σχετικά με τις δράσεις και
το έργο της Δημοτικής Αρχής, προς το
παρόν είναι αιτήσεις που αποσκοπούν σε ενημέρωσή μου. Με επιμέλεια, θα
έλεγε κανείς, αναφέρεται (στην απόφασή του περί διαγραφής μου) το περιεχόμενο
της κάθε αίτησής μου αλλά δεν δημοσιεύτηκαν οι αντίστοιχες απαντήσεις και
περιορίστηκε στο γενικό "Απαντήθηκαν αρμοδίως και υπηρεσιακώς". Για την πλήρη
ενημέρωση και για ασφαλή συμπεράσματα θα πρέπει να δημοσιευθούν και οι
απαντήσεις επί των αιτήσεών μου και όλα τα έγγραφα που του απέστειλα ως Αντιδήμαρχος με σκοπό την ενημέρωσή του. Παράδειγμα, για το σχολείο των Πελετών
δεν τέθηκε από εμένα θέμα λειτουργίας του σχολείου. Με την αίτησή μου, ως Δημοτικός Σύμβουλος, ζητώ να ενημερωθώ για το κόστος εργασιών επισκευής,
διαμονής, τρόπος πληρωμής για την οικία εντός του χώρου του σχολείου όπου
διαμένει η κα Καθαροπούλου με την οικογένειά της. Είναι βέβαιο ότι, η κα
Καθαροπούλου, δεν έκανε αυθαίρετα κατάληψη στην οικία για την οποία της
αποστείλατε έξωση και μένει να μας
εξηγήσετε τους λόγους της αποφάσεώς σας.
Τέλος θα συνεχίσει να απαιτείται η
ενημέρωσή μου σε θέματα που αφορούν τα καθήκοντά μου ως Δημοτικός Σύμβουλος για
την παροχή ενημέρωσης των δημοτών ως έχω υποχρέωση.
Με εκτίμηση,
Ξερακιάς Χρήστος
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ