"Νέες Αντικειμενικές" Αξίες Ακινήτων Από 1/1/2011 ισχύουν και για τον Καλλικράτειο Δήμο Ν. Κυνουρίας , για τον υπολογισμό τη...
"Νέες Αντικειμενικές" Αξίες Ακινήτων
Από 1/1/2011 ισχύουν και για τον Καλλικράτειο Δήμο Ν. Κυνουρίας , για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας των εντός οικισμού ακινήτων , οι λεγόμενες αντικειμενικές τιμές , προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων όπως αυτές προσδιορίστηκαν με υπουργική απόφαση , από το υπ. Οικονομικών .
Μέχρι 31/12/2010 ίσχυε για τον Δήμο μας , το μεικτό σύστημα υπολογισμού των αξιών , για τα εντός οικισμού ακίνητα . Δηλαδή :
α) Για τα κτίσματα ίσχυε αντικειμενικός προσδιορισμός με τιμή βάσης 570Ε/μ2
β) Για τα οικόπεδα ίσχυαν τα λεγόμενα συγκριτικά στοιχειά .
Αναφερόμαστε στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων , σαν εργαλείο του υπ. Οικονομικών για την αντιαναπτυξιακή και πολλαπλή φορολόγηση των ακινήτων και εν τέλει των πολιτών , σε συνάρτηση με τον συντελεστή μεταβίβασης για αγοραπωλησίες και την άδικη φορολογική κλίμακα για κληρονομιές , δωρεές κλπ (1ος/2010) . Με δυο λόγια : Οι αντικειμενικές , αυτές-καθαυτές , αν δηλαδή δεν συνδεθούν με την φορολόγηση των ακινήτων είναι χωρίς φορολογικό ενδιαφέρον . Ας σταματήσουν λοιπόν οι διάφοροι καλοθελητές την διαστρέβλωση η την σπέκουλα ότι δήθεν οι αντικειμενικές υπολείπονται των πραγματικών και άλλα τέτοια .Ε! Και ; Στο δια ταύτα , οι αντικειμενικές αξίες είναι υψηλές και ο τελικός φόρος που προκύπτει άδικος .
Ιδιαίτερα για την κατοικία με την σημερινή εκτόξευση των αντικειμενικών, η πολλαπλή φορολόγηση που προκύπτει είναι δυσανάλογα μεγάλη . Επί πλέον ο ανώτερος συντελεστής παλαιότητας αυξάνεται από το 0,30 σε 0,60 ! (μείωση της έκπτωσης λογω παλαιότητας ).
Λεπτομέρεια : Στις κληρονομιές υπάρχει επί πλέον τεκμαρτή επιβάρυνση για έπιπλα και σκεύη , ιση με το ένα τριακοστο (1:30 ) της αξίας της κατοικίας !
Και αυτό γίνεται σε περίοδο οικονομικής κρίσης , ανεργίας , κατάρρευσης της κτηματαγοράς , της οικοδομικής δραστηριότητας και των συναφών επαγγελμάτων και εν τέλει χρεοκοπίας του λαού. Όσο δε , οι αντικειμενικές αξίες αυξάνονται υπέρμετρα , τόσο και πιο άδικη , πιο ληστρική , γίνεται η φορολόγηση των ακινήτων .
Αναλογικά αυξάνονται πολλοί άλλοι φόροι που επιβαρύνουν το ακίνητο εκτός από τους φόρους μεταβίβασης , όπως : Φόρος ακίνητης περιουσίας (θα γίνουμε οι περισσότεροι ξαφνικά πλούσιοι και θα πληρώνουμε φόρο – ενοίκιο για το σπίτι μας) , ΦΠΑ στις νεόδμητες οικοδομές ,ΤΑΠ κλπ .
Είναι οι υψηλότερες αντικειμενικές αξίες στην Αρκαδία και από τις ψηλότερες πανελλαδικά , τηρούμενων των αναλογιών . Ανήκουμε πλέον στο «προνομιούχο» ποσοστό του 4,7% των εντασσόμενων οικισμών με τιμή ζώνης 1001-1500Ε ! Στο 95% των εντασσόμενων οικισμών η τιμή ζώνης δεν ξεπερνά τα 1000Ε .
Οι φορολογίες που προκύπτουν από αυτές τις επιεικώς υπερβολικές αντικειμενικές αξίες σε συνδυασμό και με την οικονομική επιβάρυνση από τον χαρακτηρισμό του Λεωνιδίου ως ιστορικού τόπου , δημιουργούν ένα μίγμα καταστροφικό για την λαϊκή τοπική οικονομία σήμερα , με αμφιλεγόμενες προσδοκίες ενδεχόμενου απώτερου μελλοντικού οφέλους .
Στη διαδικασία του μαγειρέματος , της μεθόδευσης , για την εφαρμογή αυξημένων αντικειμενικών αξιών για τα εντός οικισμού ακίνητα , λειτούργησε εν κρυπτώ με σιωπή και προεκλογικά , η νομοθετημένη επιτροπή του άρθρου 41 Ν.1249/1982 , όπου μεταξύ άλλων μετείχαν – όπως συμμετείχαν - εκπρόσωποι των δήμων Λεωνιδίου και Τυρού , οι οποίοι και συνυπέγραψαν , ή μήπως όχι ; και τα σχετικά πρακτικά .
Είχαν την μοναδική δυνατότητα να πιέσουν να κάνουν παρέμβαση να πουν όχι. Το πόρισμα – εισήγηση να μην είναι ομόφωνα υπογεγραμμένο ! Δεν το έκαναν. Και έχουν την αμετροέπεια να μας λένε και από πάνω ότι πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι !!! Βασιλικότεροι του βασιλέως .
Η κρίση δική σας .
Έγκαιρα , σε ανύποπτο χρόνο , αλλά και προεκλογικά είμαστε οι μόνοι , που κατ’επανάληψη είχαμε προειδοποιήσει τους συμπολίτες μας , για την μεθόδευση που γινόταν και την φοροκαταιγίδα που έρχονταν.
Οι ευθύνες διαχρονικά των πρώην Δημάρχων και κοινοταρχών , αλλά και της μείζονος αντιπολίτευσης , με τις πράξεις ,τις παραλήψεις , την σιωπή - απραξία και την σιωπηρή αποδοχή των αυξημένων αντικειμενικών αξιών είναι μεγάλες.
Ο δήμαρχος κ. Μαρνερης , αντιδρά υποτονικά , χωρίς καμία διάθεση αποφασιστικής διεκδίκησης όταν πλέον υπάρχουν τετελεσμένα , δηλαδή η υπογεγραμμένη υπουργική απόφαση . Και αντιδρά για εκτόνωση της δυσαρέσκειας και των διαμαρτυριών, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, την ίδια ακριβώς μεθοδολογία, τους ιδίους σχεδόν προσκεκλημένους , όπως σε παρόμοιες διαμαρτυρίες το 2006 αντέδρασε ο τότε δήμαρχος κ. Τσιγκούνης. Στο τέλος τότε φτιάχτηκε επιτροπή και υπόμνημα για τις καλένδες … και φυσικά για την αποποίηση των ευθυνών της απραξίας και για την εκτόνωση της δυσαρέσκειας των πολιτών .
Υπενθυμίζουμε για την ιστορία ότι οι διαμαρτυρίες για τις αξίες γης , σε άλλη βάση τότε , αλλά με την ίδια φιλοσοφία , έχουν ξεκινήσει στο Δ.Σ. από το1995. Το 2001 ο βουλευτής Αρκαδίας κ.Κωστόπουλος είχε κάνει σχετική ερώτηση στην βουλή. Και ο υφυπουργός οικονομικών τότε κ. Φωτιάδης του απάντησε :
- Μα γιατί διαμαρτύρεσθε και ρωτάτε αφού οι δήμοι της περιοχής ( Λεωνιδίου , Τυρού , Κοσμά ) , έχουν αποδεχτεί αυτές τις τιμές .(Υπάρχουν δημοσιεύματα της εποχής που δεν διαψεύστηκαν ) . Κάπως έτσι είναι χρόνια στημένο το σκηνικό .
Το 2000 , το 2008 και το 2011, το ζήτημα συζητείται στο Δ.Σ., κατόπιν εορτής.
Μόνο το 2006 έγινε συζήτηση έγκυρη , ουσιαστική και η παρέμβαση του δήμου ήταν σχετικά αποτελεσματική .
Έχουμε ήδη αρμοδίως ζητήσει τα πρακτικά της επιτροπής Ν.1249/82 . Ελπίζουμε ότι θα μας δοθούν άμεσα και ότι δεν θα χρειαστεί να τα αναζητάμε από υπηρεσία σε υπηρεσία. Ο Δήμος έπρεπε ήδη να τα είχε , εκτός και αν υπάρχει πρόθεση αποσιώπησης . Έτσι και αλλιώς θα επανέλθουμε σύντομα .
Παρατηρήσεις :
1. Είναι νομοθετημένο ότι το 50% των εισπραττομένων εσόδων από την
φορολόγηση των ακινήτων θα χρηματοδοτεί την Περιφέρεια και τους
Δήμους του Καλλικράτη.
2. Στα πλαίσια του΄΄Καλλικράτη στο δημόσιο΄΄ και της κατάργησης ΔΟΥ
μεθοδεύεται η μεταφορά στους Δήμους από τις ΔΟΥ, του τμήματος της
φορολογίας Κεφαλαίου (ακίνητα, κληρονομιές, γονικές παροχές κλπ)
3. Από την αύξηση των αντ. Αξιών εκτός του υπ. Οικονομικών και της
τοπικής διοίκησης , κερδίζουν 3 – 4 επαγγελματικές τάξεις .
Οι νέες τιμές εκκίνησης , οι αρχικές τιμές βάσης υπολογισμού , οι τιμές ζώνης όπως λέγονται (Τ.Ζ.) , που ήδη ισχύουν είναι :
Λεωνίδιο ,Πλάκα ,Λάκκος : 1400 . Πούλιθρα : 1200 , Πραγματευτή , Σαμπατική, Λιβάδι :1100 , Μέλανα : 1000 Παραλία Τυρού : 1300 ,
Παραλία Σαπουνακι :1200 Κοσμάς , Πελετά , Σαπουνάκι ,Πάνω Τυρός : 800 .
Τα υπόλοιπα χωριά : Τ.Ζ.: 700 . Ο οικισμός Βασκίνας που εντάσσεται ;
Οι παραπάνω Τιμές Ζώνης (οικοπέδου ή οικόπεδου και κτίσματος) προσαυξάνονται με διάφορους κατά περίπτωση συντελεστές :
Αξιοποίησης οικοπέδου (ΣΑΟ) , Εμπορικότητας (Σ.Ε) κ.λ.π.
Πιθανόν να ακουστούν διάφορα παραδείγματα , κατά τα πρότυπα των συμπολιτευόμενων και αντιπολιτευόμενων εφημερίδων που για το ίδιο θέμα , καταλήγουν σε εκ διαμέτρου αντίθετα συμπεράσματα .
Τις πιο αληθινές όμως απαντήσεις και παραδείγματα , θα τις δώσει άμεσα η πραγματικότητα στον πάγκο του Προκρούστη της ΔΟΥ .
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
1. Άμεση αλλαγή του τρόπου ορισμού της εκπροσώπησης του Δήμου
στην επιτροπή του άρθρου 41,Ν.1249/1982 . Επιστημονική
υποστήριξη Άμεση εποπτεία και συνεχής ενημέρωση του
Δημάρχου και του Δ.Σ.
κατά την διάρκεια των εργασιών της. Προ της υπογραφής,
συζήτηση και απόφαση του Δ.Σ. Μετά την έκδοση του πορίσματος
ενημέρωση του Δ.Σ. και των πολιτών.
2. Άμεση κατανοητή και ουσιαστική ενημέρωση με ανακοινώσεις του
Δήμου σε όλα τα χωριά (και από Άμβωνα) .
3. Δημοσίευση σε εφημερίδες του Νομού , στα τοπικά ραδιόφωνα και
το διαδίκτυο .
4. Ενημέρωση όλων των κομμάτων και βουλευτών του νομού μας , με
αίτημα την αποτελεσματική παρέμβαση τους .
5. Ενημέρωση των επιμελητηρίων Αρκαδίας με αίτημα συνδρομής .
6. Ενημέρωση και κάλεσμα των φορέων των επαγγελματικών τάξεων
του Δήμου μας , για την άσκηση πίεσης και ανάληψη δράσης στην
κατεύθυνση μείωσης των αντικειμενικών αξιών μέχρι της
εκλογίκευσής τους .
7. Εξέταση δυνατότητας συνεργασίας με φορείς όμορων Δήμων που
έχουν παρεμφερές πρόβλημα .
8. Καταγγελία νομικά του τελευταίου πορίσματος – εισήγηση της
επιτροπής του άρθρου 41/Ν.1249/82 .
9. Άμεση νομική συνδρομή για την δικαστική διεκδίκηση, της
εκλογίκευσης των σημερινών απαράδεκτων αντικειμενικών αξιών
σε σύνδεση με την φορολογία που προκύπτει .
Λεωνίδιο 20/1/2011
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ