$type=three$count=3$show=home$height=250$snippet=hide$rdm=hide$a=hide$d=hide$la=hide$au=hide$com=0

Θ.Κουτίβας: Αναγκαία η αριθμητική προσομοίωση στο λιμάνι της Πλάκας

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ TO:

Με επιστολή του, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αρκαδίας, Πολιτικός Μηχανικός, Λιμενολόγος Μηχανικός κ. Αθανάσιος Κουτίβας , τοποθε...


Με επιστολή του, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αρκαδίας, Πολιτικός Μηχανικός, Λιμενολόγος Μηχανικός κ. Αθανάσιος Κουτίβας, τοποθετείται σχετικά με την τεχνική έκθεση της μελετήτριας κ. Μαριλένας Φράγκου που δημοσιεύσαμε πρόσφατα, η οποία αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι της Πλάκας.
Η επιστολή του έχει ως παρακάτω:

"Διαβάζοντας την τεχνική εισήγηση της μελετήτριας  Μ.Φράγκου θα πρέπει να πω ότι σε γενικές γραμμές είναι σωστή με την τεράστια διαφορά ότι θα πρέπει πρώτα από όλα να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο γιγαντιαίο κομμάτι της αριθμητικής προσομοίωσης (χρήσης αριθμητικών μοντέλων) η οποία δεν θα πρέπει να απευθύνεται μόνο στην κυματική διαταραχή στο πόδι της κατασκευής (εξωτερικά) όπως αναφέρεται αλλά στην κυματική διαταραχή σε όλο το λιμάνι (δηλαδή σε κάθε σημείο του) καθώς και στην μετακίνηση των  φερτών η οποία λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εσωτερική παραλία έχουμε μετακίνηση φερτών από την σπηλιά και εναπόθεση μπροστά από το εστιατόριο "Δελφίνια". Μετακίνηση έχουμε και από την εξωτερική παραλία  στο εσωτερικό του λιμένα με αποτέλεσμα και άλλα σημεία του λιμένα να μπαζώνουν (εξωτερικό και εσωτερικό του κατεστραμμένου προσήνεμου μόλου). Και επειδή η βυθοκορίσεις κοστίζουν θα πρέπει να μελετηθεί το εν λόγω φαινόμενο της προσάμμωσης στη βάση του.

Κατά καιρούς είχα αναφέρει την αναγκαιότητα χρήσης αριθμητικού μοντέλου διαμέσου εκπόνησης ερευνητικού προγράμματος με τίτλο "Διερεύνηση Κυματικών Συνθηκών Περιοχής Λιμένα Πλάκας Λεωνιδίου" και το οποίο να δοθεί σε ένα εργαστήριο λιμενικών έργων πανεπιστημιακού ιδρύματος το οποίο να έχει τρομερή εμπειρία στις αριθμητικές προσομοιώσεις  λιμενικών έργων. Ο λόγος χρήσεως αριθμητικού και όχι εργαστηριακού μοντέλου έγκειται στο γεγονός ότι τα τελευταία απαιτούν περισσότερο χρόνο και έχουν μεγαλύτερο κόστος.
    
Το περιεχόμενο του έργου θα αποτελεί ενιαία μελέτη (κυματική μελέτη και μελέτη φερτών) και  θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα επιστημονικά στοιχεία:

1) Διερεύνηση του κυματικού κλίματος στα ανοικτά στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Πλάκας Λεωνιδίου
2) Διερεύνηση του κυματικού κλίματος και των σχεδιαστικών μεγεθών ( ύψος, περίοδο κύματος) στην είσοδο του λιμένα και κατά μήκος του προσήνεμου μόλου, όπως αυτό τροποποιείται από τα ανοικτά εξαιτίας της επίδρασης διαφόρων φυσικών μηχανισμών. Η διερεύνηση αυτή θα διεκπεραιωθεί με την εφαρμογή κατάλληλων μαθηματικών μοντέλων.
3) Εφόσον προκύψει ανάγκη , η διερεύνηση και των ρευμάτων που δημιουργούνται στην περιοχή εξαιτίας της κυματικής δράσης , επίσης, με μαθηματικά μοντέλα.
4) Μελέτη μετακίνησης φερτών στο εσωτερικό του λιμένα με τη χρήση αριθμητικού μοντέλου.  
5) Διερεύνηση του φαινομένου της κυματικής υπερπήδησης του μόλου.
6) Κατάθεση πιθανών προτάσεων-λύσεων για την αποκατάσταση των πρόσφατων ζημιών του μόλου.

Με λίγα λόγια τα αποτελέσματα του μαθηματικού  μοντέλου θα βοηθήσουν να περιγράφει το φυσικό φαινόμενο το οποίο λαμβάνει χώρα στο εσωτερικό του λιμένα και επομένως θα μπορέσουμε  να καταλάβουμε αν η υφιστάμενη λύση είναι καλή για να διατηρηθεί ή θα πρέπει να κατεδαφιστεί και να κατασκευαστεί άλλη η οποία  θα οδηγεί στην  μείωση της κυματικής διαταραχής στο εσωτερικό  καθώς  και την ελαχιστοποίηση  της μεταφορά φερτών. 

Αν η υφιστάμενη κατάσταση αποδειχθεί  από τη χρήση του αριθμητικού μοντέλου ότι είναι λάθος, πιστεύω ότι είναι κακούργημα να ξαναεπενδύσουμε σε αυτή. Για αυτό θεωρώ ότι το ερευνητικό πρόγραμμα έχει τεράστια σημασία και πρέπει ο Δήμος να επενδύσει σε αυτό πριν κάνει οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος δηλαδή οι προτεινόμενες λύσεις θα μπορούσε να τα πάρει οποιοσδήποτε μελετητή μηχανικός για να κάνει τη μελέτη εφαρμογής σύμφωνα με το περίγραμμα εργασιών οι οποίες προβλέπονται.

Τελειώνοντας θα πρέπει να αναφέρω ότι σε μία σοβαρή κυματική μελέτη και όπως θα θέλαμε να γίνει και στην περίπτωση της Πλάκας  ώστε να μην ξαναδούμε τέτοια θλιβερά αποτελέσματα θα πρέπει γίνεται πάντοτε χρήση εξεζητημένων αριθμητικών  μοντέλων και από άτομα τα οποία έχουν μεγάλη εμπειρία σε αυτά  για την ακριβή περιγραφή της κυματικής διαταραχής και της μετακίνησης φερτών σε κάθε σημείο του λιμένα ώστε να γίνει η επιλογή των κατάλληλων λύσεων".


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Κουτίβας Αθανάσιος του Γεωργίου
Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός Δ.Π.Θ
Λιμενολόγος Μηχανικός M.Sc

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

BLOGGER: 1
  1. Αυτό σημαίνει πως δεν έγιναν αξιόλογες μελέτες όταν κατασκευάστηκε, επί δημαρχίας Τσιγκούνη, το λιμάνι της Πλάκας.
    Με τα μισά χρήματα, μπορεί και λιγότερα, θα μπορούσαν να είχαν φτιάξει σίγουρο λιμάνι στα Πούλιθρα. Διότι εκεί είναι ο φυσικός λιμένας, κάτι που αναγράφεται σε όλους τους ναυτικούς χάρτες.

Φορτώθηκαν όλα τα δημοσιεύματα Δεν βρέθηκαν δημοσιεύματα ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Περισσοτερα Cancel reply Διαγραφή Από τον Αρχική σελίδα Σελίδες Δημοσιεύματα Δείτε τα όλα ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΕΤΙΚΕΤΑ ΑΡΧΕΙΟ SEARCH Όλα τα δημοσιεύματα Δεν βρέθηκε δημοσίευμα που να ταιριάζει στην αναζήτηση ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Ιανουαρίου Φεβρουαρίου Μαρτίου Απριλίου Μαίου Ιουνίου Ιουλίου Αυγούστου Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου Νοεμβρίου Δεκεμβρίου Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μαίου Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 λεπτό πριν $$1$$ λεπτά πριν 1 ώρα πριν $$1$$ ώρες πριν χτες $$1$$ μέρες πριν $$1$$ εβδομάδες πριν περισσότερες από 5 εβδομάδες Ακόλουθοι Ακολουθήστε THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content