(HIDE)

Post/Page

(FALSE)

Weather Location

{fbt_classic_header}

"Μουσικοί διάλογοι της Μεσογείου" στο 3ο Φεστιβάλ Αναρρίχησης Λεωνιδίου

Το 3ο Φεστιβάλ Αναρρίχησης Λεωνιδίου που διοργανώνεται και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Νότιας Κυνου...


Το 3ο Φεστιβάλ Αναρρίχησης Λεωνιδίου που διοργανώνεται και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Νότιας Κυνουρίας, είναι προ των πυλών. 

Η Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018 είναι η πρώτη μέρα του φεστιβάλ και το ξεκίνημα πολλών αναρριχητικών -και όχι μόνο- δράσεων. Στα πλαίσια του φεστιβάλ, θα πραγματοποιηθούν πολιτιστικές εκδηλώσεις και συγκεκριμένα την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018, θα λάβει χώρα μια εξαιρετική μουσική παράσταση με τίτλο "ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ: Ανατολή και Δύση", στις 19.00, στον Πολυχώρο της Φάμπρικας Πολιτισμού Λεωνιδίου.

Πρόκειται για ένα Δωδεκάχορδο με τους σολίστ Notis Georgiou και Susan Marku, στη μνήμη του Βασίλη Τενίδη (http://vassilistenidis.com/?page_id=17), με διάρκεια 70 λεπτά.

Ο Notis Georgiou είναι γνωστός Κύπριος συνθέτης και σολίστας με πλούσια διεθνή καριέρα, ειδικά στην Ουγγαρία, όπου έχει βραβευτεί με πολλά καλλιτεχνικά βραβεία.Ένας από τους πολύ σπάνιους αγωγούς που εκτελούν ένα τεράστιο ρεπερτόριο οπερατικής, ορχηστρικής, μουσικής δωματίου και μπαλέτου.

Η Susan Marku σπούδασε πιάνο, ηχογράφηση, μουσική θεωρία και άρχισε να παίζει κιθάρα σε ηλικία έντεκα ετών. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, κέρδισε το πρώτο βραβείο της στον Ουγγρικό Διαγωνισμό Νέων. Έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στη Φλωρεντία.  Έχοντας δημιουργήσει το DODECACHORDON GuitarDuo με τον NotisGeorgiou, εμφανίζονται από το 1994, παίρνοντας πολλά βραβεία και πραγματοποιώντας σημαντικό αριθμό παγκόσμιων πρεμιέρων.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της μουσικής παράστασης:

Νότης Γεωργίου: Δίπτυχον

Το Δίπτυχον βασίζεται σε 2 δημοτικά τραγούδια του ελληνισμού. Το πρώτο συναντάται στην Κύπρο-επαρχία Αμμοχώστου, το δεύτερο στο Αιγαίο, συνοψίζοντας 2 στοιχεία που στιγμάτισαν τον ελληνισμό : το ερωτικό πάθος, και την κακοδαιμονία.

Νότη Γεωργίου: FOLÍAS ALL’ANTICA 
Το έργο  Folíasall’antica βασίζεται  σε έργα των Marais, y Coll, Corelli, Farinelli με το δημοφιλέστερο, ίσως, μουσικό θέμα: την Folía-Follia-Folie, κοινώς τρέλα. Το θέμα εμφανίζεται στην ιβηρική χερσόνησο το μεσαίωνα και κατακτά όχι μόνο τον κόσμο ολόκληρο, αλλά και κάθε είδος μουσικής, κλασική, δημοτική, τζαζ κλπ. 

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΕΝΙΔΗΣ (1936-2017): ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΣΟΥΙΤΑ
Η  Ρεμπέτικη Σουίτα του Βασίλη Τενίδη, είναι ένα έργο που αντλεί από τον πλούτο της ρεμπέτικης μουσικής, τον οποίο μεταπλάθει και επεξεργάζεται σε ένα από τα πλέον επιτυχημένα ντουέτα. Το Ρεμπέτικο έχει αναγνωριστεί από την Ουνέσκο ως παγκόσμια κληρονομιά. 

Μερικά εισαγωγικά στοιχεία για καθένα από τα μέρη της σουίτας δια γραφής Βασίλη Τενίδη: 

I . Λαϊκό Αλέγκρο
Είναι ένα γρήγορο εύθυμο κομμάτι σε ρυθμό 2/4, μοιάζει με το χασαποσέρβικο, αλλά συνήθως δε χορεύεται και που τον χρησιμοποιούν κυρίως στην αρχή της εμφάνισής τους στο πάλκο τα ρεμπέτικα συγκροτήματα σαν «ζέσταμα»., κάτι δηλαδή σαν μουσική εισαγωγή. Οι δρόμοι (στο εξής έτσι θα λέμε τις κλίμακες-τρόπους) που ακολουθεί , είναι βασικά οι δυτικότροποι μινόρε και ματζόρε – ίσως και  για να δικαιολογήσει την ξενική ιταλιάνικη ονομασία του, αλλά και οι λαϊκοί «Ναβέντ», «Χιτζασκιάρ» και «Πειραιώτικος».

II. Καμηλιέρικος
Ένας αργός ρυθμός 9/8, που προσπαθεί να μιμηθεί το ασύγχρονο αλλά και μονότονο βήμα της καμήλας με τον καμηλιέρη στην πλάτη της. Στον ρυθμό αυτό έχουν γραφτεί μερικά από τα ωραιότερα ρεμπέτικα τραγούδια.

III. Ζεϊμπέκικος
Ο πιο γνωστός μαζί με τον χασάπικο χορός. Γράφεται σε 9/4 και σε 9/8. 

IV.  Σμυρναίικη Χαμπανέρα
H χαμπανέρα, παρότι δυτικής καταγωγής, έγινε πολύ αγαπητή στους Έλληνες της Ιωνίας, γιατί έχει πολλά κοινά ρυθμικά στοιχεία με τους επτάσημους ελληνικούς ρυθμούς και οι πανέξυπνοι και προσαρμοστικοί στα νέα ρεύματα Σμυρναίοι μουσικοί έσπευσαν να την παντρέψουν με τις ανατολίτικες κλίμακες, ακόμα και με τους αμανέδες.

V. Απτάλικος
Ο «απτάλικος» ή «αττάλικος» για όσους υποστηρίζουν, ότι κατάγεται από την Αττάλεια (μάλλον δεν είναι σωστό) είναι ουσιαστικά ανάποδος ζεϊμπέκικος μια και η ρυθμική του καταγωγή είναι 9/4 ή 9/8 αλλά η εσωτερική του διαίρεση διαφέρει. 

VI. Χασάπικος
Ο χορός αυτός των 4/4 ή 4/8 πριν «ξεπέσει» στο εκφυλισμένο τουριστικό και ρηχό «συρτάκι», ήταν ένας στιβαρός χορός, που χορεύονταν από δύο ή και περισσότερα άτομα, με κύριο χαρακτηριστικό τα συγχρονισμένα βήματα και τις τυποποιημένες φιγούρες. Η αγωγή του ποικίλει. Όταν είναι πολύ αργός και βαρύς, χορεύεται με σοβαρότητα και σχεδόν τελετουργικά (τότε τον λέμε και «χασαπιά»), ενώ όταν η αγωγή του γίνεται πιο γρήγορη αλαφραίνει και παίρνει χαρακτήρα χαρούμενο. Πολύ κοντά στον χασάπικο είναι ο γρήγοροςς 2/4 «χασαποσέρβικος»

VII. Καρσιλαμάς
Ένας γρήγορος ζωηρός αντικριστός (καρσί=απέναντι, αντίκρυ) χορός σε 9/8.

Μία υπέροχη μουσική παράσταση, στα πλαίσια του 3ου Φεστιβάλ Αναρρίχησης Λεωνιδίου, την Παρασκευή 2/11/2018 στις 19.00 στην Φάμπρικα Πολιτισμού.


ΕΚ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ "CLIMB IN LEONIDIO"

Δεν υπάρχουν σχόλια